کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش مصرف ۱۸ درصدی بنزین

25 شهريور 1400 ساعت 14:02


گروه اقتصادی: رییس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور با بیان اینکه میزان مصرف بنزین نسبت به سال گذشته حداقل حدود ۱۸ درصد افزایش یافته است، گفت: میزان مصرف همچنان نسبت به دوران قبل از شیوع کرونا بیش از ۲۰ درصد کاهش دارد.
 همایون صالحی در هفته‌های گذشته که محدودیت و منع تردد اعمال شد فروش بنزین به طور متوسط تا حدود ۷۴ میلیون لیتر پایین آمد و زمانی که این محدودیت‌ها کم شد، مصرف دوباره بالا رفت و اکنون ۱۰ تا ۱۱ میلیون لیتر در روز به فروش اضافه شده و به ۸۵ تا ۸۶ میلیون لیتر رسیده است.
 وی افزود: قطعا در این روزهای آخر تابستان با توجه به افزایش احتمالی سفر میزان مصرف نیز تا حدی رشد کند و پیک مصرف احتمالا به حدود ۸۷ تا ۸۸ میلیون لیتر در روز برسد. میزان مصرف بنزین نسبت به سال گذشته حداقل حدود ۱۸ درصد افزایش یافته است.وی با بیان اینکه هنوز به رقم مصرف قبل از کرونا نرسیده‌ایم، تاکید کرد: آن زمان متوسط مصرف ۹۶ میلیون لیتر بود و در برخی روزهای فصل تابستان و افزایش مسافرت‌ها به حدود ۱۱۵ میلیون لیتر در روز هم رسید.صالحی یادآور شد: میزان مصرف بنزین همچنان نسبت به دوران قبل از شیوع کرونا بیش از ۲۰ درصد کاهش دارد.


 


کد مطلب: 294309

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/294309/افزایش-مصرف-۱۸-درصدی-بنزین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir