کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معمای قتل پسر ۲۰ساله در نزاع دسته‌جمعی

25 شهريور 1400 ساعت 16:38


گروه جامعه:روزنامه شرق نوشت: پرونده قتل پسر جوان که در یک درگیری جانش را از دست داده بود، در حالی مورد رسیدگی قرار گرفت که عامل قتل هنوز شناسایی نشده است.
رسیدگی به این پرونده از شامگاه سی‌ام مهر سال ۹۷ به‌ دنبال وقوع درگیری در جاده خاتون‌آباد آغاز شد. شواهد نشان می‌داد درگیری میان شش پسر جوان به خون کشیده شده و پسر 20ساله‌ای به نام سعید که از ناحیه شکم و گردن چاقو خورده بود، به بیمارستان منتقل شده؛ اما ساعتی بعد به خاطر شدت جراحات جان سپرده است.
یکی از دوستان سعید که او را به بیمارستان منتقل کرده بود، به مأموران پلیس گفت: من به همراه سعید و یکی دیگر از دوستانم به شهربازی خاتون‌آباد رفته بودیم. ما آنجا مشغول سرسره‌بازی بودیم که با چند نفر درگیر شدیم و یکی از آنها روی ما چاقو کشید. دعوا میان ما بالا گرفت اما با وساطت شاهدان پایان یافت.
ما دوباره مشغول بازی شدیم ولی یکباره یکی از آنها دوباره به سمت ما حمله کرد و ضربه‌ای با چاقو به دست سعید زد. آنها سه‌نفری سوار موتور شدند و گریختند. این شاهد ادامه داد: همان موقع من و سعید هم سوار موتور شدیم و به قصد انتقام‌جویی آنها را تعقیب کردیم.
آنها می‌خواستند هر طور شده فرار کنند که در نزدیکی پمپ‌بنزین پاکدشت با هم برخورد کردیم. آنها از موتور پیاده شدند و سه‌نفری به ما حمله کردند. آنها در‌حالی‌که چاقو در دست داشتند چندین ضربه به گردن و شکم سعید زدند و گریختند. من خودم هم در آن درگیری زخمی شدم.
به‌ دنبال اطلاعاتی که پسر جوان به پلیس داده بود مأموران به بازجویی از شاهدان پرداختند و اطمینان یافتند که درگیری دنباله‌دار پسران جوان از شهربازی آغاز شده بود. مأموران به ردیابی عاملان جنایت پرداختند؛ اما نتوانستند ردی از آنها به دست بیاورند. کارآگاهان چند مظنون را دستگیر کردند اما مدرکی علیه آنها به دست نیامد. گفته‌های ضد‌و‌نقیض شاهدان نیز نتوانست کمکی به پلیس کند. در حالی‌که سه سال از جنایت گذشته و پلیس ردی از عامل یا عاملان جنایت به دست نیاورده بود، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه دهم برگزار شد، پدر قربانی در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: پسرم کارگر بود و با کارگری خرج زندگی ما را تأمین می‌کرد.
او آن روز همراه دوستانش برای تفریح به شهربازی رفته بود اما در درگیری بچگانه با ضربه‌های متعدد چاقو کشته شد. سه سال از این ماجرا گذشته و پلیس ردی از عاملان جنایت به دست نیاورده است. من و همسرم حتی نمی‌دانیم چه کسی پسرمان را کشته و حالا هم امیدی به پیدا‌شدن عامل جنایت نداریم.
به‌همین‌خاطر تقاضا داریم تا دیه فرزندم از صندوق بیت‌المال به ما پرداخت شود. مادر مقتول نیز درخواست دریافت دیه از صندوق بیت‌المال را مطرح کرد و گفت: پسرم فقط 20 سال داشت که بی‌دلیل کشته شد و حالا نمی‌دانیم عاملان آن درگیری به کجا فرار کرده‌اند. من خواهان قصاص قاتل فرزندم هستم اما حالا که امکان بازداشت قاتل وجود ندارد درخواست دیه دارم. من همچنان درخواست بررسی پرونده را دارم. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست اظهارنظر کنند.

 


کد مطلب: 294338

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/294338/معمای-قتل-پسر-۲۰ساله-نزاع-دسته-جمعی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir