به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۵ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۲۹۴۳۶۴

رهبر داعش در صحرای آفریقا کشته شد

رهبر داعش در صحرای  آفریقا کشته شد
گروه بین الملل: عدنان ابو ولید الصحراوی، سرکرده شاخه داعش در صحرای بزرگ آفریقا و طراح بسیاری حملات مرگبار علیه نیروهای غربی، به دست سربازان فرانسوی کشته شد. رئیس‌ جمهور فرانسه این خبر را "موفقیتی چشمگیر علیه تروریسم در ساحل" خواند.
نظامیان فرانسوی که بیش از یک دهه است در کرانه صحرای بزرگ آفریقا علیه تروریست‌ها می‌جنگند، رهبر داعش در این منطقه را کشته‌اند.
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در توییتی با اعلام خبر کشته شدن الصحراوی نوشت: «این موفقیتی سترگ در مقابله ما با تروریست‌های منطقه ساحل است.»
تروریست‌های تحت فرماندهی عدنان ابو ولید الصحراوی سال‌هاست حملات مرگباری علیه نیروهای آمریکایی و کشورهای غربی در صحرای بزرگ آفریقا انجام می‌دهند. این منطقه شامل سنگال، موریتانی، مالی، بورکینافاسو، چاد، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، اریتره، اتیوپی، سودان و سودان جنوبی می‌شود.
گروه الصحراوی در سال ۲۰۱۷ در سوءقصدی خونین به سربازان آمریکایی حمله کرد و در اوت ۲۰۲۰ نیز شش نفر از نظامیان فرانسوی را به همراه راننده نیجریایی آنها به قتل رساند.
فرانسه در چارچوب ماموریتی بین‌المللی و برای نظارت بر امنیت منطقه ۵۱۰۰ سرباز در ساحل مستقر کرده اما قصد دارد تعداد این عده را تا سال ۲۰۲۲ به نصف برساند.
این ماموریت البته به دلیل ناکارآمدی مورد انتقادهایی بوده و به هدف غایی خود یعنی مهار تروریست ها نرسیده است. در مجموع بیش از ۱۳ هزار سرباز حافظ صلح برای کنترل و مهار گروه‌های مسلح تروریستی وابسته به القائده و داعش در مالی مستقر هستند.


 
برچسب ها: داعش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها