به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۵ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : ۲۹۴۳۶۷

برنامه تایوان برای تقویت بودجه نظامی

برنامه تایوان برای تقویت بودجه نظامی
گروه بین الملل: تایوان هزینه‌های مازاد دفاعی به ارزش ۲۴۰ میلیارد دلار تایوان (۸.۶۹ میلیارد دلار) را برای پنج سال آینده از جمله برای موشک‌های جدید پیشنهاد کرد و هشدار داد که نیاز فوری برای ارتقاء سلاح‌ها در مواجهه با "تهدید شدید" از سوی چین وجود دارد.
 تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان، مدرن‌سازی نیروهای مسلح و افزایش هزینه های دفاعی را در اولویت خود قرار داده است، به ویژه در شرایطی که پکن فشارهای نظامی و دیپلماتیک خود را علیه جزیره‌ای که ادعا می‌کند قلمرو "مقدس" چین است، افزایش می‌دهد.
این اعتبار جدید که در صدر هزینه‌های نظامی ۴۷۱.۷ میلیارد دلار تایوان برای سال ۲۰۲۲ می‌شود، باید در پارلمان تصویب شود که حزب حاکم تسای اکثریت آن را دارد. این بدین معناست که مسیر همواری مقابل تصویب آن به نظر می‌رسد.
وزیر دفاع تایوان بعد از نشست هفتگی کابینه در بیانیه‌ای گفت: کمونیست‌های چین به سرمایه‌گذاری هنگفت در بودجه دفاعی ملی خود ادامه داده‌اند، قدرت نظامی آن به سرعت افزایش یافته است و اغلب هواپیماها و کشتی‌ها را برای حمله و آزار و اذیت به دریاها و حریم هوایی ما اعزام کرده است. در مواجهه با تهدیدهای شدید دشمن، ارتش به طور فعال مشغول ساخت و آماده‌سازی نظامی است و دستیابی به تسلیحات و تجهیزات در مدت زمان کوتاه ضروری است.
وانگ شین-لونگ، معاون وزیر دفاع تایوان به خبرنگاران گفت که سلاح‌های جدید همه در داخل ساخته خواهند شد، زیرا تایوان قدرت تولید خود را افزایش می‌دهد و با این حال ایالات متحده احتمالا به عنوان تامین‌کننده قطعات و فناوری مهم باقی خواهد ماند.
تایوان مایل است نشان دهد که می‌تواند از خود دفاع کند، به ویژه در بحبوحه سوالاتی که وجود دارد مبنی بر اینکه آیا ایالات متحده در صورت حمله چین به کمک آن می‌آید یا خیر.
برچسب ها: تایوان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها