به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۵ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۲۹۴۳۶۹

رئیسی و عبدالغنی در در میان چهره‌های‌تاثیرگذار

رئیسی و عبدالغنی در در میان چهره‌های‌تاثیرگذار
گروه بین الملل: مجله آمریکایی «تایم» دومین فهرست سالانه خود را شامل ۱۰۰ نفر از تاثیرگذارترین چهره‌های جهان در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد؛ فهرستی که از چهره‌‌های الهام‌بخش و هنری تا رهبران سیاسی را در شش بخش در برگرفته و در میان آن‌ها، نام ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری تازه ایران، نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر زندانی در ایران، ملا عبدالغنی برادر، معاون رئیس دولت جدید طالبان و محبوبه سراج، فعال اجتماعی، استاد دانشگاه و نماینده سابق پارلمان افغانستان به چشم می‌خورد.
نشریه تایم در بخش چهره‌های بزرگ، پیشگامان و هنرمندان نیز سه زن با نام‌های سیمون بایلز، ژیمناست آمریکایی، بیلی آیلیش، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی و کیت وینسلت، هنرپیشه هالیوودی را سرآمد فهرست خود قرار داده است.
در بخش نمادها نام‌های شاهزاده هری و مگان مارکل، بریتنی اسپیرز، خواننده آمریکایی، الکسی ناوالنی، مخالف سرشناس ولادیمیر پوتین، نائومی اوساکا، تنیسور ژاپنی و نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر زندانی در ایران به چشم می‌خورد.
نشریه تایم در مطلب معرفی ستوده که توسط شیرین عبادی، برنده ایرانی جایزه نوبل صلح نوشته شده، با اشاره به سوابق طولانی او در مبارزه در راه احقاق حقوق زنان، کودکان و زندانیان سیاسی و محکومیت‌هایی که در این مسیر با آن مواجه شده، تاکید کرده که تلاش‌های  ستوده برای ارتقاء حقوق بشر و ارزش‌های انسانی موجب ایجاد انگیزه در دیگران برای دنبال کردن راه او شده است.در بخش رهبران تاثیرگذار جهان نیز پس از نگوزی اوکونجو ایوالا، رئیس نیجریه‌ای سازمان تجارت جهانی، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده و شی جی‌ پینگ، رئیس جمهوری چین قرار گرفته‌اند. در میان رهبران اروپایی، نام ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا به چشم می‌خورد. در این فهرست همچنین چهره‌هایی همچون کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده و نفتالی بنت، نخست وزیر جدید اسرائیل نیز وجود دارند.البته در این فهرست ۲۰ نفری از تاثیرگذارترین چهره‌های جهان، نام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران نیز وجود دارد.
نشریه تایم همچنین دو چهره از افغانستان را نیز در فهرست تاثیر‌گذارترین رهبران جهان در سال ۲۰۲۱ قرار داده است: ملا عبدالغنی برادر، معاون رئیس دولت جدید طالبان و محبوبه سراج، فعال اجتماعی، استاد دانشگاه و نماینده سابق پارلمان افغانستان. مجله تایم در بخش پایانی و نوآوران تاثیرگذار بر جهان، چهره‌هایی همچون جن سون هوانگ، مدیرعامل شرکت انویدیا و ایلان ماسک، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت تسلا و اسپیس‌ایکس را انتخاب کرده است.


 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها