به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۶ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۲۹۴۴۵۳

کاهش ۶۰ درصدی اضطراب با ورزش منظم

کاهش ۶۰ درصدی اضطراب با ورزش منظم
گروه علمی:نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، افرادی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند ممکن است خطر ابتلا به اضطراب را تا ۶۰ درصد کاهش دهند.این مطالعه که توسط پژوهشگران سوئدی صورت گرفته، بیانگر آن است افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، به میزان قبل توجهی کمتر از سایر افراد دچار اضطراب می‌شوند.

محققان در سوئد تحقیقی را انجام داده‌اند که نشان می‌دهد کسانی که در بزرگترین مسابقه اسکی صحرانوردی جهان (Vasaloppet) بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۰ شرکت کرده‌اند به‌طور قابل‌توجهی خطر کمتری در ایجاد اضطراب در مقایسه با افراد غیر اسکی‌باز در همان دوره دارند.

محققان این مطالعه دریافتند که این فعالیت خطر ابتلا به اختلالات اضطرابی را به طور کلی در مردان و زنان تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد. تخمین زده می‌شود اختلالات اضطرابی که معمولاً در اوایل زندگی فرد شکل می‌گیرد، تقریباً ۱۰ درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این اختلال همچنین در زنان دو برابر مردان رایج است.

در این پژوهش نزدیک به ۳۹۶ هزار نفر تحت بررسی قرار گرفتند و مشخص شد، افرادی که دارای سبک زندگی فعال فیزیکی بودند تقریبا ۶۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به اختلالات اضطرابی در طول دوره پیگیری تا ۲۱ سال بودند.
برچسب ها: اضطراب ورزش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها