به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۶ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۲۹۴۴۵۴

آتش سوزی جنگلهای کوه "نیر" ادامه دارد

آتش سوزی جنگلهای کوه "نیر" ادامه دارد
گروه حوادث: بخشدار لوداب از توابع شهرستان بویراحمد گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های کوه نیر مهار نشده اما در کنترل است.کوروش بی‌نیاز افزود: نیروهای منابع طبیعی شهرستان هم اکنون در محل آتش‌سوزی کوه نیر حضور دارند.
وی اظهار کرد: قرار است صبح روز جمعه با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان نیروها وسیله بالگرد جهت کمک به عملیات اطفای حریق جنگل‌های کوه نیر انتقال داده شوند.

بخشدار لوداب خاطرنشان کرد: وزش شدید باد، العبور و صخره‌ای بودن منطقه و شیب تند، پوشش مرتعی غنی، وجود علوفه و درختان خشک از جمله دلایل طولانی شدن مهار آتش سوزی و کند شدن روند عملیات اطفای حریق هستند.بی نیاز تصریح کرد: این آتش‌سوزی از ساعت حدود ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز سه شنبه در جنگل‌های کوه «نیر» بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی در خصوص میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی ادامه داد: هنوز به صورت دقیق میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی مشخص نیست و پس از مهار کامل آتش سوزی میزان خسارات ارزیابی می شود اما براساس برآورد اولیه تاکنون بیش از ۲۰۰ هکتار جنگل و مرتع کوه نیر در آتش سوخت البته آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.
بخشدار لوداب تصریح کرد: آتش سوزی در یک مرحله مهار شد اما به علت صخره بودن و پوشش مرتعی و جنگلی خشک و غنی دوباره شعله ور شد، آتش مهار می شود اما هر لحظه آتش از نقطه‌ای دیگر شعله‌ور می‌شود که این مسئله کار مهار آتش را سخت کرده است.

بی نیاز در خصوص علت آتش سوزی جنگل های کوه نیر تاکید کرد: طبق گفته شاهدان عینی برخی روستاها حدود ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز سه شنبه آتش سوزی در یک نقطه شروع شد که با فاصله زمانی کمی در ۵ نقطه دیگر نیز آتش سوزی رخ داده است که چه نشان می دهد عامل انسانی عمدی علت این آتش سوزی است.وی بیان کرد: تحقیقات و بررسی‌های لازم در خصوص شناسایی عامل آتش سوزی در حال انجام است.
برچسب ها: آتش سوزی جنگل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها