به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۶ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۲۹۴۵۰۷
وحوش طالبان، تخریب آثار باستانی افغانستان را شروع کردند!

طالبان، «وزارت زنان» را به وزارت ارشاد و امر به معروف تغییر دادند!

گروه بین‌الملل: دولت تروریست‌ها در افغانستان؛ ساختمان وزارت زنان را به وزارت ارشاد و امر به معروف، نهی از منکر تغییر داد!
طالبان، «وزارت زنان» را به وزارت ارشاد و امر به معروف تغییر دادند!
تروریست‌های طالبان، تابلوی ساختمان «وزارت زنان»را به وزارت دعوت، ارشاد و امر به معروف، نهی از منکر تغییر دادند! شماری از کارمندان این وزارت می‌گویند طالبان به آن‌ها گفته‌اند دیگر کارمند دولت نیستند!

طالبان، تخریب آثار باستانی افغانستان را شروع کرد!

قلعه تاریخی گرشک ولایت هلمند قبل از تخریب!

منابع محلی افغان با انتشار ویدئویی گفته‌اند قلعه تاریخی گرشک ولایت هلمند درحال تخریب توسط طالبان است. قدمت این قلعه به بیش از هزار سال می‌رسد و در دوره غزنویان نیز مورد استفاده آنها قرار می‌گرفت. برخی منابع محلی می‌گویند طالبان‌ قصد دارند جای این قلعه یک مدرسه دینی بنا کنند!

پارلمان اروپا به عدم شناسایی رسمی طالبان رای داد
پارلمان اروپا به طرحی رای داد که براساس آن اتحادیه اروپا دولت تشکیل شده توسط گروه طالبان در افغانستان را به رسمیت نخواهد شناخت. با این حال اتحادیه اروپا در چارچوب این طرح می‌توان با گروه طالبان روابط و همکاری عملیاتی برقرار کند. پارلمان اروپا همچنین نسبت به آینده افغانستان شدیدا ابراز نگرانی کرده است. پارلمان اروپا، نسبت به خروج یکجانبه آمریکا از افغانستان بدون هماهنگی کافی با متحدین خود در ناتو نیز ابراز تاسف کرده است.

وحشی‌گری تروریست‌های طالبان ادامه دارد (+18 سال)
...

دروغگویی و تطهیر طالبان آب قلیلی است که نجاست را پاک نمیکند بلکه باعث آلوده‌شدن خود تطهیرکننده میشود

محمد مرادی
با این که در نوشتن علیه طالبان محدودیت دارم ولی می‌نویسم: امشب سخنان «جواد موگویی» در اصطلاح خبرنگار و مستندساز! ایرانی را در برنامه «پرونده ویژه» از شبکه سوم تلویزیون ایران دیدم و شنیدم. موگویی در این گفتگو در جایگاه سخنگوی طالبان ظاهر شد و به صورت یکجانبه به لابی‌گری برای این گروه پرداخت. وی از آنچه در رسانه‌ها علیه طالبان منتشر می‌شود، شایعه خواند و به همه چلنج داد که بیایند و مناطق تحت کنترل طالبان از جمله ولایت پنجشیر را از نزدیک ببیند. بقیه میهمانان برنامه «پرونده ویژه» نیز در همسویی با طالبان حرف زدند که به آن نمی‌پردازم. حرفی برای گفتن ندارم، فقط دو نکته را یادآوری می‌کنم: اول این که دوستی با طالبان فرجام خوبی ندارد زیرا این گروه شبیه مار خشمگینی است که گاهی صورتش را برمی‌گرداند و دوستانش را نیز نیش می‌زند. دوم این که این روزهای سخت و دشوار بر مردم افغانستان می‌گذرد و آنچه در حافظه این ملت باقی خواهد ماند، نیکی‌ها و بدی‌ها است.

قیس حیران، نماینده جبهه مقاومت: از خبرنگارهای ایرانی گله داریم
▪️نیروهای مقاومت در سنگرهایشان حضور دارند و بخش‌های آموزش هم در دره‌های فرعی فعال هستند. ۱۰ درصد مردم در قسمت‌های مختلف پنجشیر باقی مانده‌اند و باقی مردم پنجشیر را ترک کرده‌اند. جنگ‌های پراکنده نیز در روزهای گذشته در جریان بوده است. از حمله موشکی و راکتی به محله خیرخانه در کابل اطلاع دارم ولی از تلفات آن مطلع نیستم. هنوز هم در کابل طالبان پنجشیری‌ها را به بهانه‌های مختلف اذیت و دستگیر می‌کنند و به مکان‌های نامعلوم انتقال می‌دهند.

▪️متأسفانه اخبار دقیق از افغانستان پخش نمی‌شود و برای خبرنگارهایی که حرفه خبرنگاری خود را به درستی انجام نمی‌دهند، متأسف هستم. کابل وضعیت بسیار بدی دارد، اما دوستان خبرنگار ما اخبار واقعی را منتشر نمی‌کنند؛ به عنوان مثال من گزارشی را از دو نفر از خبرنگارهای ایرانی در پنجشیر دیدم که با چند نفر از مردم پنجشیر که از نظر روانی به شدت تحت کنترل طالبان هستند، گفت‌وگو می‌کنند و طوری وانمود می‌کنند که وضعیت در پنجشیر خوب است و گویا هیچ جنایتی رخ نداده است. این در حالی‌ست که از ۳ سپتامبر تا چند روز بعدش که جنایت طالبان در پنجشیر در جریان بود، طالب‌ها جاده را بستند و اجازه ورود هیچ خبرنگاری را به پنجشیر ندادند. در همان روز اول یک خبرنگار زن خارجی را که به داخل پنجشیر رفته بود، دستگیر کرده و شلاق زدند و فیلم‌هایش از جنایت طالبان را نیز پاک کردند. اما دو خبرنگار ایرانی در گزارش‌شان فقط به از بین رفتن ۵ نفر توسط طالبان در انابه اشاره می‌کنند و انگار پنجشیر در امن و امان است. این افراد حتی تا ورزشگاه پنجشیر رفته بودند، اما سر مقبره احمد شاه مسعود نرفته بودند، چون طالبان به آنها اجازه نداده بود. گزارش آنها بسیار تأسف‌بار بود و انگار اصلا مقاومتی در پنجشیر در جریان نیست. من از آنها خواهش می‌کنم به حرفه خبرنگاری احترام بگذارند و در گزارش‌هایشان دروغ نگویند.

▪️بخش اطلاعاتی مقاومت به من اطلاع دادند که این دو خبرنگار در یک حوزه علمیه در گل‌بهار بودند و تا منطقه انابه رفتند و برگشتند. امام جماعت یک مسجد در گل‌بهار که از ظلم‌ها و وحشت طالبان حرف می‌زده، خواسته با این دو خبرنگار مصاحبه کند. همچنین مصاحبه‌هایشان با مردم در گل‌بهار و مناطق شمالی را که حکایت از ظلم و جنایت طالبان داشته، پخش نکرده‌اند. در گل‌بهار ۵۰ نفر شهید شده‌اند و مردم منطقه از آنها خواهش کرده‌اند که به مقر صلیب سرخ بروند و این شهدا را ببینند و از آنجا گزارش تهیه کنند، اما آنها سر باز زده‌اند و گفته‌اند باید به کابل بروند و از تظاهرات گزارش بگیرند. دیروز بنا به درخواست هلال احمر پنجشیر از صلیب سرخ، ۲۰ تابوت خالی به پنجشیر فرستاده شده تا اجساد باقی‌مانده در گوشه‌وکنار پنجشیر جمع‌آوری و به خانواده‌هایشان تحویل داده شود. این خبرنگارها چیزی از این اخبار نمی‌گویند. اگر این دوستان مایل هستند از مقاومت افغانستان گزارش بگیرند، در صورتی که شما آنها را بشناسید و ضمانت‌شان کنید، من این امکان را برایشان فراهم می‌کنم که یک گزارش درست و حقیقی از جبهه مقاومت تهیه و منتشر کنند.

▪️اکثریت خانه‌ها و حتی دانشگاه پنجشیر سوخته و آسیب دیده است. اتفاقا دو خبرنگار ایرانی که با خبرنگار افغانستانی صحبت می‌کنند، نزدیک دانشگاه پنجشیر بودند و باید از آنجا گزارش تهیه می‌کردند و جنایت طالب را به گوش مردم می‌رساندند و به تصویر می‌کشیدند. چرا از خانه‌های مردم که طالب‌ها برخلاف تعهد دروغین‌شان درباره مصون بودن خانه‌های مردم تخریب کرده‌اند، گزارش نمی‌گیرند؟ اینها فقط جاده را دیده‌اند و وارد مناطق نشده‌اند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها