به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۶ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۲۹۴۵۳۰

بحران انسانی در مرز مکزیک و آمریکا

بحران انسانی در مرز مکزیک و آمریکا
گروه بین الملل: جمع شدن حدود ۱۰ هزار پناهجو در اطراف پل مرزی میان مکزیک و آمریکا به شدت گرفتن بحران انسانی در این منطقه منجر شده است.
این پل شهر دل ریو، تگزاس را به شهر آکونیا در مکزیک متصل می‌کند و اردوگاه موقتی که در کنار آن شکل گرفته، در روزهای اخیر به شدت گسترش یافته و بر تعداد افراد افزوده شده است.
اغلب این مهاجران که از هائیتی هستند، پس از عبور از رود ریوگراند، در شرایط بسیار بدی در زیر این پل می‌خوابند. دولت آمریکا با افزایش تعداد مهاجران در مرزهایش رو به رو شده است.
بر اساس آمار دولت آمریکا، تعداد پناهجویانی که در مرز میان آمریکا و مکزیک بازداشت شدند، در ماه ژوئیه برای اولین بار در ۲۱ سال گذشته به ۲۰۰ هزار نفر رسید.ماه گذشته، یعنی اوت بیش از ۱۹۵ هزار پناهجو در مرز مکزیک بازداشت شدند.
اردوگاه موقت امکانات اولیه بسیار کمی دارد و گفته شده که اغلب مهاجران مجبورند در گرمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد برای تامین مواد غذایی به مکزیک بروند.
گزارش‌ها حاکی است که در کنار موجی از پناهجویان اهل هائیتی، تعدادی از شهروندان کشورهایی مانند ونزوئلا، کوبا، و نیکاراگوئه هم هستند.
روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که به نظر میرسد این افراد بخشی از موج بزرگی از پناهجویان اهل هائیتی باشند که در پس زمین لرزه شدید سال ۲۰۱۰، به طرف شمال مهاجرت کردند و بسیاری از آنها به برزیل و سایر کشورهای آمریکای جنوبی رفتند.
خبرگزاری رویترز به نقل از برونو لوزانو، شهردار شهر دل ریو، تگزاس نوشت که حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ پناهجو در زیر پل مرزی جمع شدند.
رامسیس کولون، پناهجوی ۴۱ ساله آفریقایی کوبایی، که با کار کردن در پرو توانسته پول لازم برای سفر به آمریکا را جمع کند کمپ دل ریو را " آشفته" توصیف کرد.او گفت: "تو در حالی که یک برگه شماره در دست داری، در میان هزاران نفر دیگر منتظر هستی تا نوبتت برسد."
به پناهجویان برای نوبت رسیدگی مدارک، شماره‌هایی داده می‌شود و آنها باید منتظر باشند تا شماره آنها برسد.
مرزبانی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که در حال افزایش تعداد کارکنان خود در کمپ دل ریو است تا برای برقراری امنیت و نظم و بهبود شرایط انسانی بیشتر تلاش کنند.در این بیانیه آمده: "برای جلوگیری از بیماری‌های ناشی از گرمای شدید هوا از فضای سایه زیر پل بین المللی دل ریو به عنوان محل موقت تا زمانی که پناهجویان منتظر انتقال به اردوگاه‌های نیروهای مرزی هستند، می‌توانند استفاده کنند."در بیانیه آمده که آب آشامیدنی، حوله و توالت‌های سیار به پناهجویان ارائه شده است.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که قول داده بود روند مهاجرت به آمریکا را اصلاح کند، از زمان روی کار آمدن گروهی را برای پیوند دوباره کودکان مهاجر با خانواده های خود مامور کرد، ساخت دیوار مرزی پیشنهادی دونالد ترامپ را متوقف کرد و درخواست بازنگری مقررات مهاجرت قانونی را که توسط دونالد ترامپ وضع شده بود مطرح کرده است.
جمهوریخواهان سیاست مهاجرتی جو بایدن را عامل اصلی هجوم مهاجران و افزایش بازداشت آنان می‌دانند.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها