کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نرخ کرونا پس از تزریق جانسون اند جانسون

26 شهريور 1400 ساعت 17:24


گروه جامعه: گزارش‌ جدید مؤسسه روبرت کخ آلمان نشان می‌دهد که خطر ابتلا به کووید در افراد واکسینه شده با واکسن تک دوزی جانسون اند جانسون به مراتب بیشتر از واکسن‌های دیگر چون فایزر است.
در تازه‌ترین گزارش هفتگی مؤسسه روبرت کخ آلمان آمده است که تاکنون ۶۱۰۶ مورد شناسایی شده‌اند که در آنها علیرغم ایمنی ایجاد شده توسط واکسیناسیون با جانسون اند جانسون بیماری مشاهده شده ‌است. بنا بر این گزارش تقریبا ۳ میلیون نفر در آلمان واکسن جانسون اند جانسون را دریافت کرده‌اند. به این ترتیب از هر یک میلیون نفر واکسینه شده با جانسون اند جانسون در ۲۰۰۰ مورد بیماری کووید-۱۹ مشاهده شده است.در مورد واکسن بیون‌تک‌/فایزر این رقم  درهر یک میلیون نفر واکسینه شده به ۶۷۵ تن می‌رسد.
پیش‌تر اعلام شده بود که آزمایش‌های بالینی نشان داده‌اند که واکسن مدرنا  و فایزر خطر ابتلا به  کووید را در افراد واکسینه‌شده  به ترتیب۹۴ درصد و ۹۵ درصد کاهش می‌دهند. واکسن‌های جانسون اند جانسون و آسترازنکا در این آزمایش‌ها عملکرد کمتری داشتند و کاهش خطر ابتلا حدود ۶۶ و ۷۰ درصد ارزیابی شده است.جانسون اند جانسون تنها واکسن تک‌ دوزی است که تاکنون از آژانس دارویی اروپا برای تجویز در اتحادیه اروپا مجوز دریافت کرده است.
به گفته کارشناسان آلمانی مدت زمانی که طول می‌کشد تا بدن پس از دریافت واکسن، به اندازه کافی آنتی‌بادی تولید کند، در مورد واکسن جانسون‌ اند جانسون طولانی‌تر از واکسن‌های مبتنی بر فناوری آر‌ان‌ای همچون بیون‌تک/فایزر است. رئیس انجمن ایمونولوژی آلمان می‌گوید، در مواردی سطح آنتی‌بادی پس از گذشت بیش از یک ماه از دریافت واکسن شروع به بالارفتن می‌کند. به گفته کارستن واتسل پس از دریافت واکسن جانسون اند جانسون سطح آنتی‌بادی تشکیل شده در بدن به طور قابل توجهی در مقایسه با سطح آنتی‌بادی در بدن کسانی که با واکسن‌های دیگر واکسینه شده‌اند، کمتر است. او نتیجه‌گیری کرده است که به همین دلیل ایمنی فرد در برابر عفونت هم به مراتب بدتر است. این کارشناس اما همزمان تأکید کرده است که واکسن جانسون اند جانسون مطمئنا در برابر دوره‌های شدید بیماری کرونا حفاظت می‌کند.
یکی از سخنگویان شرکت جانسون اند جانسون می‌گوید هیچ واکسنی در حال حاضر در بازار موجود نیست که ۱۰۰ درصد از بیماری کرونا جلوگیری کند. او در ادامه اما تأکید کرده است که سهم واکسن تک‌ ‌دوزی جانسون اند جانسون در کاهش خطر ابتلا و جلوگیری از دوره‌های شدید بیماری به اثبات رسیده است. به گفته شرکت دارویی جانسون اند جانسون، داده‌های کنونی حاکی از ایمنی پایدار و طولانی مدت ۸ ماهه‌اند و نشان می‌دهند که این واکسن در برابر سویه‌های دیگر ویروس چون دلتا هم ایمنی ایجاد می‌کند.



 


کد مطلب: 294531

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/294531/نرخ-کرونا-تزریق-جانسون-اند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir