به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۲۹۴۵۷۳

تاثیر رژیم غذایی پرخطر و شدت عفونت کرونا

تاثیر رژیم غذایی پرخطر و شدت عفونت کرونا
گروه علمی: یک رژیم غذایی گیاهی سالم با کاهش خطر ابتلا به کووید ۱۹ و در افراد مبتلا به این عفونت، با خطر کمتر علائم شدید مرتبط است.طبق مطالعه‌ای که توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست(MGH)انجام و در نشریه پزشکیGutمنتشر شد، بین رژیم غذایی نامناسب با خطر ابتلا به کووید ۱۹ رابطه مستقیم وجود دارد.

اگرچه شرایط متابولیکی مانند چاقی و دیابت نوع ۲ با افزایش خطر ابتلا به کووید ۱۹ و همچنین تشدید علایم آن مرتبط است، اما تا به حال تأثیر رژیم غذایی بر این خطرات ناشناخته مانده بود.برای این مطالعه، محققان داده‌های ۵۹۳ هزار شرکت‌کننده را مورد بررسی قرار دادند. در طول مطالعه ۳۲ هزار شرکت‌کننده به کووید ۱۹ مبتلا شدند. یافته‌ها نشان داد کسانی که سالم‌ترین رژیم‌های غذایی را دنبال کرده و بیشتر خوراکی‌های گیاهی را مصرف می‌کردند، ۹ درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلا به کووید ۱۹ و ۴۱ درصد کمتر در معرض ابتلا به نوع شدید این بیماری بودند.

به گفته جوردی مرینو، نویسنده ارشد این مطالعه، اگرچه ما نمی‌توانیم اهمیت واکسیناسیون و استفاده از ماسک در محیط‌های شلوغ داخلی را رد کنیم، اما مطالعه ما نشان می‌دهد که افراد با توجه بیشتر به رژیم غذایی خود می‌توانند خطر ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش دهند.به گفته محققان، نتایج این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که راهبردهای بهداشت عمومی که دسترسی به غذاهای سالم را بهبود می‌بخشد، ممکن است به کاهش بار همه‌گیری کووید ۱۹کمک کند.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها