به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۲۹۴۶۲۷

مشکلاتی که باعث عدم ثبت واکسن می شود!

مشکلاتی که باعث عدم ثبت واکسن می شود!
گروه جامعه: مدیر گروه آموزش سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: مشکلاتی که در صدور کارت دیجیتالی واکسن رخ می‌دهد علت‌های متفاوتی مانند ثبت نشدن اطلاعات واکسن در پرونده سلامت، ثبت نشدن یا ناخوانا بود بارکد واکسن و... دارد؛ اما یکی از مهم ترین دلیل آن نداشتن پرونده سلامت است.
 
محمدتقی سلطانی، مدیر گروه آموزش سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، عنوان کرد: مشکلاتی که در صدور کارت دیجیتالی واکسن رخ می دهد علت های متفاوتی مانند ثبت نشدن اطلاعات واکسن در پرونده سلامت، ثبت نشدن یا ناخوانا بود بارکد واکسن و... دارد؛ اما یکی از مهم ترین دلیل آن نداشتن پرونده سلامت است.
وی ادامه داد: بارها به شهروندان تاکید شده است که بدون داشتن پرونده سلامت برای واکسن اقدام نکنند؛ اما برخی اصرار دارند که به هر نحوی واکسن بزنند و اطلاعات شأن را در کاغذ بنویسند درحالی که بعد از اینکه خدمات اجتماعی منوط به کارت واکسن شود با مشکل مواجه می‌شوند.

وی در رابطه با چگونگی دریافت کارت دیجیتالی واکسن گفت: افراد می‌توانند پس از مراجعه به سایت vcr.salamat.gov.ir اطلاعات شناسنامه‌ای و نوع واکسن ‌شان را ثبت کنند و بعد از بررسی اطلاعات، طی ۲۴ساعت پیامک ( RQ code) برای آن‌ها ارسال می‌شود و می‌توانند کارت مورد نظر را چاپ کنند.

سلطانی با اشاره به اینکه همه انواع واکسن‌ها در همه مراکز موجود است، اظهار کرد: حدود ۳۰۰هزار دز واکسن روسی وارد شده است که در روزهای آینده بین استان‌ها توزیع می‌شود تا برای افرادی که دز اول آن را دریافت کرده‌اند، تزریق شود.وی تاکید کرد: توصیه می‌کنیم که افراد زودتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند؛ زیرا اگر زمان واکسیناسیون طولانی شود افرادی که شش ماه قبل واکسن زده‌اند به مرور سطح ایمنی که توسط واکسن برای شان ایجاد شده است کاهش پیدا می‌کند و زنجیره انتقال قطع نخواهد شد.

مدیر گروه آموزش سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، ادامه داد: برنامه واکسن زمانی مفید است که در زمانی کوتاه بیشترین پوشش واکسن ایجاد شود و حداقل ۷۰درصد جامعه در یک بازه کوتاه واکسینه شوند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها