به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۷ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب : ۲۹۴۶۴
پيوند صنعت و فناوري؛

جالب‌ترين اتومبيل‌هاي برقي دنيا+تصاوير

گروه فناوري: گران بودن قيمت سوخت‌هاي فسيلي باعث شده تا فناوري به کمک صنعت خودروسازي بيايد و خودروهاي الکترونيکي را با همکاري اين شرکت‌ها توليد کند.
اين روزها فناوري اطلاعات به تلفن‌هاي همراه و تبلت‌ها يا رايانه‌ها محدود نمي‌شود. به کمک اين دانش گسترده شرکت‌هاي خودروساز در سال‌هاي اخير توانسته‌اند محصولاتي بدون آلايندگي توليد کنند که براي حرکت از انرژي برق استفاده مي‌کنند. در ادامه پنج خودرو الکترونيکي محبوب دنيا را به شما معرفي مي‌کنيم:

1- BMW i3


خودروي BMW i3 در نمايشگاه محصولات الکترونيک CES 2014 به علاقه‌مندان معرفي شد. اين خودرو کوچک مي‌تواند با يکبار شارژ تا 160 کيلومتر مسير را طي کند.زمان صفر تا صد اين اتومبيل کوچک در حدود 7 ثانيه است.

2- Mercedes-Benz B-Class Electric

اين خودرو مي‌تواند با يکبار شارژ تا دويست کيلومتر را طي کند. زمان لازم براي رسيدن سرعت اين خودرو به صد کليومتر بر ساعت 7.9 ثانيه مي‌باشد. پيش‌بيني شده تا اين اتومبيل در سال 2014 وارد بازار شود.

3- Porsche Panamera Plug-in S E-Hybrid

اين خودرو الکترونيکي داراي موتور قدرتمند 416 اسب بخاري مي‌باشد. البته اين اتومبيل با برق و بنزين کار مي‌کند و در حالت برقي با يکبار شارژ مي‌تواند مسير 22 مايلي را طي کند. زمان صفر تا صد اين اتومبيل 5.2 ثانيه مي‌باشد.

4- Volkswagen e-Up


خودروي e-Up مي‌تواند با يکبار شارژ تا 150 کيلومتر را طي کند. زمان صفر تا صد در اين اتوميبل برابر 12.4 ثانيه است. اين خودرو يکي از کم مصرف‌ترين اتومبيل‌هاي الکترونيکي مي‌باشد.

5- Tesla Model X

يکي از قدرتمندترين خودروهاي الکترونيکي دنيا Tesla Model X است. اين غول قدرتمند مي‌تواند در زمان 4.4 ثانيه سرعت خود را به عدد 100 کيلومتر بر ساعت برساند. اين خودرو مي‌تواند با يکبار شارژ تا 340 کيلومتر مسافت را طي کند.