کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ثبت شرکت در ترکیه چگونه است؟ + شرایط و مراحل

27 شهريور 1400 ساعت 12:41

گروه کسب و کار: با توجه به قرار گرفتن ترکیه در یک موقعیت جغرافیایی بی نظیر و منحصر به فرد که آن را در نقطه مشترک قاره آسیا و اروپا قرار داده است، زمینه های تجارت جهانی در این کشور به شدت فعال بوده و پتانسیل های بسیاری در آن قرار دارد. از این روی بسیاری از سرمایه گذاران خرد و کلان، به دنبال ثبت شرکت در ترکیه و شروع به فعالیت اقتصادی در این کشور هستند.


در ادامه با ما همراه باشید تا درباره ثبت شرکت در ترکیه بیشتر بدانیم.

انواع شرکت در ترکیه
کشور ترکیه دارای پتانسیل تجاری و فعالیت های اقتصادی مناسبی بوده و با شروع به فعالیت اقتصادی در این کشور و در صورتی که تخصص و دانش لازم را داشته باشید، می توانید به سودآوری مناسبی دست یافته و مسیرهای دیگر در این کشور را نیز برای خود هموار سازید. اگر قصد ثبت شرکت در کشور ترکیه را دارید، لازم است که پیش از آن با انواع شرکت در ترکیه آشنا شوید. انواع شرکت در ترکیه را می توان در گروه های زیر جای داد:
1.    شرکت سهامی
2.    شرکت با مسئولیت محدود
3.    شرکت تعاونی
4.    شرکت جمعی

شرایط ثبت شرکت در ترکیه
پیش از هر چیزی بگوییم که برای ثبت شرکت در این کشور، نیازی به داشتن اقامت نخواهید داشت. به واقع شما می توانید بدون داشتن اقامت ترکیه، با انجام فرایند اداری و داشتن تمکن و تخصص لازم، نسبت به ثبت شرکت اقدام کنید. اما قطعا لازم است که شما دارای دانش و سابقه فعالیت لازم در خصوص گروه فعالیت شرکت مورد نظر خود باشید تا بتوانید یک آغاز محکم و موفق داشته و اهداف از پیش تعریف شده خود را به سرانجام برسانید.
نداشتن سوء سابقه کیفری نیز به عنوان یک پیش شرط در این خصوص در نظر گرفته شده است.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه
برای ثبت یک شرکت جدید در این کشور، باید مراحل زیر را در نظر داشته و آن ها را به کمک مشاوران حرفه ای این حوزه به درستی و بدون نقص طی کنید:
گام اول: ارائه مدارک هویتی و مالیاتی فرد اصلی و شرکا
گام دوم: ارائه مدارک دال بر تمکن مالی
گام سوم: ارائه زمینه و حوزه فعالیت شرکت (تدوین و ارائه اساسنامه شرکت)
گام چهارم: اخذ شماره شناسایی مالیاتی با مراجعه به اداره دارایی
گام پنجم: انتخاب و معرفی مدیرعامل شرکت
گام ششم: ثبت آدرس دفتر شرکت که باید به تائید بازرس های اداره دارایی برسد
گام هفتم: ثبت شرکت با مراجعه به اتاق بازرگانی
گام هشتم: چاپ روزنامه رسمی
گام نهم: اخذ کارت بازرگانی
گام دهم: افتتاح حساب بانکی
گام یازدهم: معرفی حسابدار رسمی شرکت


هزینه ثبت شرکت در ترکیه
هزینه ثبت شرکت در ترکیه را باید در موارد زیر خلاصه کرد:
•    سرمایه اولیه برای ثبت شرکت
•    هزینه اجاره یا خرید دفتر کار
•    مالیات بر اجاره محل کار (معادل 23 درصد)
•    هزینه های مربوط به دفاتر رسمی
•    هزینه حسابدار رسمی
•    هزینه های مربوط به استخدام
 
مزایای ثبت شرکت در ترکیه
با ورود به بازار کسب  و کار ترکیه، از مزایای قابل توجهی برخوردار خواهید شد که بیشتر آن ها پس از ورود به این حوزه قابل درک و لمس خواهند بود. از جمله مزایای ثبت شرکت در ترکیه، موارد زیر قابل توجه هستند:
•    اخذ اقامت کاری با ثبت شرکت در ترکیه
•    به دست آوردن کردیت کارت
•    امکان استفاده از تسهیلات بانکی
•    امکان زندگی در کشور ترکیه
•    دریافت اقامت موقت ترکیه
همان طور که مشاهده می کنید هر یک از این مزایا به شکلی باعث تحول در زندگی شخصی، اجتماعی و اقتصادی شما و خانواده تان خواهد شد. به نظر می رسد که با یک ثبت شرکت موفق در کشور ترکیه، بتواند دروازه ای جدید به یک زندگی تازه با رنگ و لعابی جدید، باز کرد.


اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت
توجه داشته باشید که صرفا با ثبت شرکت در ترکیه، نمی توانید نسبت به اخذ حق شهروندی و پاسپورت ترکیه اقدام کنید. با ثبت شرکت، اقامت کوتاه مدت یک ساله به شما داده خواهد شد و در صورتی که کسب و کار با موفقیت پیش رفته و بتوانید به مدت 5 سال این اقامت یک ساله را تمدید کنید، پس از سپری شدن 5 سال با موفقیت، امکان اقدام برای اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه وجود خواهد داشت.

سخن پایانی
همان طور که مشاهده کردید، با ثبت شرکت در کشور ترکیه، موقعیت مناسبی برای فعالیت اقتصادی به دست خواهید آورد که کمک می کند تا ضمن امکان اقامت کوتاه مدت و پس از آن حق شهروندی در این کشور، از زمینه های تجاری این کشور آسیایی اروپایی نیز بهره مند شوید. شما چه نظری در این باره داشته و آیا پیش از این تجربه مشابهی را پشت سر گذاشته اید؟ نظریات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید. همین طور توصیه می کنیم که برای اطلاعات بیشتر و کامل تر در این مورد وارد سایت تکینکو گروپ (https://tekincogroup.com) شوید و با مشاورین آن در ارتباط باشید.


کد مطلب: 294671

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/294671/ثبت-شرکت-ترکیه-چگونه-شرایط-مراحل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir