به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۲۹۴۶۹۴

قیمت پنیر پیتزا از ۱۰۰هزار تومان گذشت

قیمت پنیر پیتزا از ۱۰۰هزار تومان گذشت
گروه اقتصادی: نگاهی به قیمت محصولات لبنی مخصوص آشپزی، به‌ویژه پنیر‌های غیرصبحانه، نشان می‌دهد که قیمت انواع این پنیر‌ها به‌شدت بالا رفته و به‌طور مثال؛ هر کیلو پنیر پیتزا (موزارلا) که پرمصرف‌ترین نوع این پنیرهاست، از ۱۰۰هزار تومان فراتر رفته است.مشاهدات میدانی و مقایسه قیمت برند‌های مختلف، قیمت این محصول را بین ۱۰۶ تا ۱۶۰هزار تومان در هر کیلو نشان می‌دهد و این در حالی است که پنیر‌های تخصصی‌تر از این هم گران‌تر هستند.

قیمت پنیر بلوچیز، یکی از برند‌های معروف تولیدکننده محصولات لبنی، ۷۲هزار تومان برای یک بسته ۲۵۰گرمی است و پنیرگودای همین برند هم با وزن مشابه، ۵۰هزار تومان قیمت خورده است.اگرچه تقاضا و میزان مصرف پنیر‌های آشپزی به‌اندازه اقلام لبنی پرمصرف مثل شیر، پنیر صبحانه و ماست، بالا نیست، اما در یک دهه اخیر، مصرف این محصولات افزایش یافته و بسیاری از خانواده‌ها با استفاده از این محصولات، تنوع غذایی خود را افزایش داده‌اند.

رشد قیمت این محصولات علاوه بر افزایش هزینه حفظ این تنوع غذایی، قیمت فست فود‌هایی مثل پیتزا و حتی اسنک را افزایش داده‌است. قیمت لبنیات کم‌مصرف و طعم دار در یک‌سال اخیر بیش از ۱۵۰درصد بالا رفته است.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: پنیر پیتزا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها