به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۲۹۴۷۲۶

گاف‌های عجیب نمایندگان مجلس تمامی ندارد

گاف‌های عجیب نمایندگان مجلس تمامی ندارد
‏گروه سیاسی: روزنامه آفتاب یزد نوشت: بار‌ها به سبب گاف‌هایی که نمایندگان مجلس در موضوعات مختلف داده اند، سواد آن‌ها به چالش کشیده شده است؛ اما به قول کاربران فضای مجازی این یکی دیگر نوبر است! به تازگی تصویری از یک نامه در فضای مجازی منتشر شده که تاریخ آن ۲۴شهریور و پیوست نامه یک صلوات ذکر شده است و در آن نوشته شده «برادر عزیز و انقلابی جناب دکتر خاندوزی وزیر محترم اقتصاد، با سلام و تهیت مستدعی است گمرکات گمرکات گمرکات» زیر هر یک از کلمه گمرکات نیز ذکر شده «آبادان-اروند کنار- جوئبده».
این نامه که منتسب به سید مجتبی محفوظی، نماینده  آبادان است و خودش هم آن را تائید کرده؛ به وزیر اقتصاد و دارایی نوشته شده تا به قول آقای نماینده مشکلات گمرک آبادان و اروند کنار را یادآوری کند و صرفا جنبه اطلاع و گوشزد و یادآوری پیرو مکاتبات قبلی بوده است؛ اما متاسفانه هیچ یک از اصول اولیه یک نامه اداری را دارا نیست و بسیار بد خط و بی‌نظم در یک برگه با سر برگ مجلس شورای اسلامی نوشته شده است. انتشار تصویر مربوط به این نامه در فضای مجازی با واکنش‌های گسترده کاربران همراه بوده و خیلی‌ها دلیل حال و روز امروز خوزستان را وجود همین نمایندگان و مسئولان می‌دانند که حتی از ابتدایی‌ترین اصول مدیریتی هم چیزی سر در نمی‌آورند. اما این اولین گافی نیست که در خصوص نمایندگان مجلس شاهد آن هستیم.
بار‌ها و بار‌ها سطوح پائین علمی و اطلاعاتی نمایندگان مجلس دست مایه طنزپردازان در فضای مجازی شده است و این موضوع نشان می‌دهد سطح نمایندگان در مجلس شورای اسلامی که یکی از ارکان مدیریتی ونظارتی کشور محسوب می‌شود تا چه اندازه تنزل پیدا کرده است!
نامه آقای نماینده در فضای مجازی با حواشی بسیاری همراه بوده است و دستمایه طنازان و شاعران شده است. یک کاربر در این خصوص نوشته است: «باید تبریک بگوئیم، گریه کنیم، بخندیم، فکر کنیم، گذر کنیم، این نامه را یک‌نماینده محترم مجلس برای وزیر اقتصاد نوشته است، اگر در مورد این نامه یک دیوان شعر نگاشته شود، باز از عهده تفسیر آن عاجز است، شاعر نیستم، ولی از شور و شعف کلماتی را به وزن و قافیه تقدیم میکنم.
در حیرت‌ام از سواد این مرد بزرگ/ وز نوشتن نامه قرقاطی و گنگ/ دل شاد شده، خیالمان راحت شد/ ز آینده و حال نام ایران سترگ» کاربر دیگری در این خصوص نوشته است: «‏اگر من، جای وزیر اقتصاد بودم نه تنها به نامه‌اش پاسخ نمی‌دادم، بلکه ایشان را وادار می‌کردم تا پایان این دوره مجلس حداقل ده بار از روی کتاب فارسی پایه دوم ابتدایی رونویسی کند.» کاربر دیگری هم نوشته: «این دیگر نوبر است، نماینده‌ای که حتی بلد نیست چطور باید یک نامه اداری به وزیر بنویسد چطور می‌خواهد قانونگذاری کند؟
وای به حال ما» کاربر دیگری نیز نوشته: «‏نماینده ‎مجلس شورای اسلامی سواد نداری یکی رو بذار جات نامه نگاری کنه، این چه نامه ای؟ چه دست خطی هست؟ چه معنی میده؟» یک کاربر دیگری هم نوشته است: «این نماینده مجلس حداقل اصول کوتاه نویسی را رعایت کرده است. مختصر و مفید! انقدر مختصر که کسی متوجه نمی‌شود چه گفته است.»
واقعیت این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی حتی نمی‌خواهند که درباره هر چیزی که قرار است اظهار نظر کنند کمی مطالعه داشته باشند تا مرتکب گاف یا سوتی نشوند. این در حالی است که این گاف‌ها نه تنها در رسانه‌های داخلی و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده دارد، بعضا در رسانه‌های خارجی نیز انعکاس پیدا می‌کند. چندی پیش محمد صفایی، نماینده گناباد و بجستان در مجلس در پیامی توییتری نوشته بود: «آسیا بزرگترین و ثروتمندترین قارّه جهان است. در این قارّه دو قدرت نوظهور، ایران در شرق و چین در غرب تبلور یافته، پیمان راهبردی این دو می‌تواند، به برتری قدرت آسیا سرعت بخشد.»
عدم اطلاع این نماینده از موقعیت جغرافیایی ایران و چین و استفاده از تشدید در واژه «قاره» از سوتی‌های او در این توئیت چند خطی بود. البته این نماینده بعد از این اشتباه توئیت خود را اصلاح کرد. با آغاز سال ۱۴۰۰ هم شاهد بودیم محمد رضا احمدی سنگری نماینده رشت در مصاحبه با شبکه استانی باران، آغاز سال ۱۳۴۰۰ را تبریک گفت! قبل‌تر از آن هم نماینده‌ای به نام علیرضا سلیمی بود که نمی‌دانست وظیفه FATF چیست.
نهاد بین‌المللی‌ای که وظیفه مبارزه با تامین مالی تروریست را دارد، اما او می‌خواست که اطلاعات ترور‌ها را از FATF دریافت کند از همین رو گفته بود: «اگر FATF صداقت دارد و بنای آن مبارزه با تروریست است، بسم‌الله، اطلاعات کسانی که شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده را ترور کردند در اختیار ما بگذارند پس چرا ساکت هستند؟». یکی دیگر از نمایندگان در مجلس نیز در برنامه تلویزیونی کلمه اِنی‌ور (Anywhere) را آنی‌ور و اِنی تایم (Anytime) را آنی تایم تلفظ می‌کند آنهم با تاکید فراوان.
محمدجواد کریمی قدوسی هم که از سردمداران گاف در میان نمایندگان است؛ او یک بار طرحی دوفوریتی تهیه کرده بود که در این طرح دو بار به معاهده «ان پی تی» (معاهده منع گسترش هسته‌ای) اشاره کرد که هر دوبار هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی نام این معاهده را‌ام پی تی، mpt»» عنوان کرده بود.بار دیگر که از توافقات انتقاد می‌کند در توئیتش «PMD» را «PND» می‌نویسد. اشتباه تلفظ کلمات از جانب برخی از نمایندگان که جای خود دارد. با این اوصاف به نظر می‌رسد که پایانی برای این گاف‌ها از سوی نمایندگان نمی‌توان متصور بود.
محرومیت خیلی وقت است که از سر و روی استان خوزستان بالا می‌رود و حالا می‌بینیم این استان حتی از داشتن یک نماینده که درد مردم را بفهمد و به فکر کار اصولی برای بهبود شرایط باشد هم محروم است. شاید یکی از دلایل این محرومیت ها، همین نمایندگانی باشند که ابتدایی‌ترین اصول مدیریتی را هم نمی‌دانند.
با این همه سوال اینجاست که آیا نهاد‌های نظارتی نباید حد اقل‌هایی برای ورود به مجلس در نظر بگیرند؟ وقتی یک نماینده ابتدایی‌ترین اصول نامه نگار را نمی‌داند چرا باید با دادن وعده‌های رنگارنگ بر کرسی نمایندگی مجلس جا بگیرد؟ فراموش نکنیم هیچ یک از این حواشی دردی از مردم خوزستان درمان نمی‌کند و همچنان درد آنان را از هر طرف که بنویسیم، درد است.


 
برچسب ها: مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۱۴:۳۲
چهل ساله مملکت رو همین ها اداره میکنند، فقط الان به لطف فضای مجازی سواد آقایان آشکار شده. (377045)
فرهاد
Seychelles
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۲۰:۰۲
افرادی که از علم و دانش کافی برای برعهده گرفتن مسئولیت مرتبط با تخصص خود برخوردارهستند، دارای دو نقطه ضعف بزرگ می باشند، اولاً به درد همه پستی نمی خورند، ثانیاً اگر مسئولیتی را بپذیرند نمی توانند در هر شرایطی چشم و گوش بسته مطیع باشند. اما آدمهای بی سواد اولاً در امر داشتن صلاحیت برای اشغال پستهای مهم تردید به خود نمیدهند و ثانیاً در تمام برنامه ها چشم و گوش بسته مطیع و رام بودن جزو تعهدات ذاتی آنها است و وجود و حضور آنها در عرصه های مختلف تجسم عینی شایسته سالاری است (377062)
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ۰۹:۲۶
اره اینها سواد ندارند ولی هم پیاله های شما خیلی مملکت داری بلدند همین سایت هم با رانت گرفته شده خدا لعنت کنه اسهال طلبها و چسول گراها را دائم تخریب هم دیگه ای کاش خودتون سواد داشتید (377495)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها