کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسرائیل به اجرای توافق‌های صلح ادامه می‌دهد

27 شهريور 1400 ساعت 15:56


گروه بین الملل:  نخست وزیر اسرائیل، به مناسبت اولين سالگرد توافق عادی‌‌سازی روابط میان کشورش با امارات متحده عربی و پادشاهی بحرین، در بیانیه‌ای این روابط را بسیار پر نتیجه خواند.
نفتالی بنت در این بیانیه  افزود که «تل آویو در راستای تحقق خاورمیانه با ثبات به اجرای توافقات صلح ادامه خواهد داد».
بنت همچنین تاکید کرد که اسرائیل از توافقنامه‌های راهبردی امضا شده با امارات متحده عربی و پادشاهی بحرین استقبال کرده و آن را توافقنامه‌ها را بی‌سابقه و در راستای آغاز فصل جدیدی از تاریخ صلح در خاورمیانه توصیف کرد.این مقام اسرائیلی از رهبران دو کشور پادشاهی بحرین و امارات متحده عربی و از سوی دیگر دولت ایالات متحده که در به سرانجام رساندن این توافقنامه تلاش کردند، ابراز تشکر و قدردانی کرد.بنت افزود که دولت او برای تحقق امنیت و رفاه در خاورمیانه به اجرای این توافق‌ها ادامه می‌دهد.
امارات سال گذشته و با میانجی‌گری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، پس از امضای «توافق‌نامه‌های ابراهیم»، آغاز روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را اعلام کرد. پس از آن پادشاهی بحرین نیز در عادی‌سازی روابط با اسرائیل به امارات پیوست، سودان و مراکش نیز در ماههای بعد به این روند ادامه دادند.طی این دوره، امارات و اسرائیل توافقنامه‌های همکاری اقتصادی و تجاری در زمینه همکاری‌های دو جانبه امضا کردند.وزرای امور خارجه دو کشور توافقنامه‌هایی را در زمینه روابط تجاری و اقتصادی، پایبندی دو کشور بر تقویت روابط اقتصادی، صادرات آزاد کالا و خدمات، برگزاری نمایشگاه، تبادل همکاری‌ها و تجربیات، دیدارهای دو جانبه، همکاری اتاق‌های بازرگانی، فناوری‌های کشاورزی و برنامه‌های پژوهش و توسعه مشترک امضاء کردند.
بر همین اساس یک کارگروه اقتصادی اسرائیلی-اماراتی تشکیل شد که ریاست مشترک آن را وزاری اقتصاد دو کشور بر عهده گرفته‌اند که مسئولیت آن اجرای توافق‌ها، برداشتن موانع و توسعه روابط و تبادل تجاری است.دو طرف همچنین راه‌های ادامه شناسایی ابزارهای حمایت از سرمایه‌گذاری در اقتصاد و زیرساخت‌ها و علوم و فناوری‌های دو کشور را مورد بررسی قرار دادند. همچنین اهمیت تعمیق گفت‌وگوهای راهبردی و همکاری‌های بین دو کشور برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای و غنیمت شمردن فرصت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


 


کد مطلب: 294749

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/294749/اسرائیل-اجرای-توافق-های-صلح-ادامه-می-دهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir