به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۲۹۴۷۵۵

در انتخابات روسیه تقلب شد

در انتخابات روسیه تقلب شد
گروه بین الملل: درانتخابات پارلمانی روسیه که از روز جمعه آغاز شده و تا یکشنبه ادامه دارد به گفته ناظران مستقل تقلب و دستکاری صورت گرفته است. نهاد گولو در اولین روز این انتخابات دو هزار مورد نقض قانون را لیست کرده است.
ناظران این موسسه شاهد بوده‌اند که به بسیاری از صندوق‌های اخذ رأی، برگه‌های از پیش نوشته شده تحویل داده شده است. شکایت درباره این تخلفات اما پذیرفته نشده است.
خانم پام‌فیلووا، رییس کمیته مرکزی انتخابات از روند تا کنونی انتخابات دوما قدردانی کرده است. در اولین روز رأی‌گیری حدود ۱۷ درصد از واجدین شرایط رأی‌هایشان را به صندوق ریختند.
ناظران تقریبا مطمئن هستند که حزب "روسیه متحد" (روسیه واحد) که حزب حاکم در کرملین است، بار دیگر در این انتخابات پیروز خواهد شد چرا که به بسیاری از مخالفان پوتین اصلا اجازه نامزدی در این انتخابات داده نشد.در انتخابات پارلمانی روسیه مجموعا ۱۱۰ میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند. رأی‌گیری تا پایان روز یک‌شنبه ادامه خواهد داشت.
دوما، پارلمان روسیه ۴۵۰ کرسی دارد و پیروزی حزب "روسیه متحد" که حزب حامی پوتین است در این انتخابات قطعی است. منتقدان می‌گویند برگزاری انتخابات در عرض سه روز به برگزارکنندگان این امکان را می‌دهد که بهتر و بیشتر بتوانند در انتخابات دستکاری کنند.از روز جمعه که اولین روز برگزاری انتخابات بود، دسترسی به اپ‌های کمکی انتخابات در گوگل و اپل که از الکسی ناوالنی منتقد زندانی پوتین حمایت می‌کنند، مسدود شد. مقامات روسیه شرکت‌های عرضه‌کننده این اپ‌ها را متهم به دخالت در امور داخلی روسیه می‌کنند.گزارش‌ها حاکی از آن است که دو شرکت اپل و گوگل از سوی مسکو تحت فشار شدید قرار دارند. دامنه این فشارها از آزارهای حقوقی تا تهدید به دستگیری همکاران محلی این شرکت‌ها گسترده است.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها