کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازگشایی اردوگاه جدید پناهجویان در یونان

27 شهريور 1400 ساعت 16:28


گروه بین الملل: مقامات یونان اولین اردوگاه از پنج اردوگاه جدید را که قبلا مورد انتقاد گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته بود، بازگشایی کرده‌اند.
این اردوگاه که در جزیره ساموس واقع است با سیم‌های خاردار احاطه شده و سیستم امنیتی الکترونیکی مجهزی دارد.درهای ورودی این اردوگاه به هنگام شب بسته خواهد بود که رفت و آمد پناهجویان را محدود خواهد کرد.دولت یونان گفته که شرایط زندگی در این اردوگاه بهتر از اردوگاه‌های قبلی است. اما گروه‌های حقوق بشری نگران آن هستند که پناهجویان را در این اردوگاه در مکان‌هایی مجزا محبوس کنند.یکی از سخنگویان آژانس پناهندگان سازمان ملل با اشاره به این که پناهجویان نیاز به حفاظت و کمک دارند، افزوده آن‌ها مجرم نیستند و خطری برای جامعه ندارند.
اردوگاه‌های دیگر در جزایر لروس، لسبوس، کاس و خیوس ایجاد شده‌اند.اردوگاه‌های پناهجویان در جزایر مختلف یونان محل اسکان هزاران پناهجو از کشورهای مختلف است. این پناهجویان که به امید آینده‌ای بهتر خطرات را به جان خریده‌اند، اغلب در شرایط دشواری در این اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند.گروه‌های حامی حقوق بشر یونان را متهم می‌کنند هزاران مهاجری را که برای پناهندگی دراروپا به ساحل این کشور می‌رسند بدون طی رویه‌های قانونی و بدون هیچ فرصتی به ترکیه می‌رانند.کنشگران فعال در امور پناهندگان این رفتار یونان را بر خلاف تعهدات بین‌المللی این کشور و نقض قوانین اتحادیه اروپا می‌دانند. عده‌ای از آنها نیز اتحادیه اروپا را متهم می‌کنند که نقض قوانین از سوی یونان را نادیده می‌گیرد چرا که این کشور مانع رسیدن پناهجویان به کشورهای دیگر اروپایی می‌شود.یونان همواره این اتهامات را رد کرده اما تحقیقات نشان می‌دهد که این اتفاق بارها در آب‌های ساحلی یونان روی داده است.


 


کد مطلب: 294756

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/294756/بازگشایی-اردوگاه-جدید-پناهجویان-یونان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir