به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۲۹۴۷۹

نتایج بررسی تنگی نفس اهوازی‌ها

گروه جامعه: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: از ایجاد مشکلات تنفسی پس از باران در اهواز، دو نتیجه به دست آمده که گزارش بررسی‌ها به قوه قضاییه ارایه شد.
احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا -منطقه خوزستان- اظهار کرد: برای بررسی علل و عواملی که منجر به ایجاد مشکلات تنفسی برای شهروندان اهوازی پس از بارش باران و همچنین در پیگیری دلایل آلودگی هوا، از تمام دانش و اطلاعات افراد صاحب نظر، اساتید دانشگاه، پژوهشگاه نفت در تهران و امکاناتی که در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز قرار گرفته بود، استفاده شد.

وی ادامه داد: این بررسی‌ها دو نتیجه را به ما نشان داد، یکی دلایل این بود که در مقطع زمانی آبان ماه چند عامل کنار هم قرار گرفته بود که به وجود آمدن این مشکلات منجر شد، تصاویر ماهواره‌ای آلودگی ازت و دی‌اکسید گوگرد در سمت جنوب غربی کشور را در آن مقطع نشان می‌داد. چند روز قبل از بارندگی نیز وزش باد صورت نگرفت و رطوبت به 95 درصد رسیده بود و این عوامل موجب شد آلودگی هوا بیشتر نمایان شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: علاوه بر این، فصل گرده‌افشانی برخی گونه‌های گیاهی بود که در آبان ماه به اوج می‌رسد و بارندگی آن را تشدید کرد. همه این عوامل، در کنار سوخت نامناسب و بنزین مصرفی که کیفیت لازم را ندارد، همچنین وجود یکی از ترکیبات نفتی، منجر به تشدید آلودگی هوا و ایجاد مشکلات تنفسی شد.