به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۹۴۸۵۰

قیمت جگر گوسفندی ۱۶۵ هزار تومان شد

قیمت جگر گوسفندی ۱۶۵ هزار تومان شد
گروه اقتصادی:قیمت برخی آلایش‌های گوشتی گوسفندی در میادین کاهش یافت. نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نشان می‌دهد در جدول قیمت آلایش‌های گوشتی، بیشتر اقلام بدون تغییر باقی مانده‌اند و نرخ آن‌ها در مقایسه با خرداد‌ماه افزایش یا کاهش نداشته، اما برخی از اقلام با تغییری جزئی، ارزان‌تر شده‌اند.

دل و قلوه گوسفندی و جگر سیاه گوسفندی، اقلامی هستند که در ۳‌ماه گذشته ۱۱هزار تومان افت قیمت داشته‌اند، اما با وجود این کاهش، هنوز قیمت بسیار بالایی دارند.قیمت هر دست از این آلایش‌ها چه شرکتی و چه به‌صورت بسته‌بندی در محل، در نرخنامه میادین از ۱۷۶هزار تومان به ۱۶۵هزار تومان رسیده است که با اینکه در مقایسه با قیمت نزدیک به ۲۰۰هزار تومانی مغازه‌های سطح شهر، مناسب‌تر است، اما از توان خرید بخش زیادی از جامعه خارج است.

دل و جگر گوسفندی به‌صورت بسته‌بندی در محل نیز ۱۰هزار تومان نسبت به خرداد ارزان‌تر شده و هم‌اکنون یک دست کامل دل و جگر گوسفندی ۱۰۵هزار تومان در نرخنامه قیمت خورده است. دیگر آلایش پرطرفدار گوسفندی یعنی کله‌پاچه هم جزو اقلامی است که قیمت بسیار بالایی دارد و قیمت یک‌دست کامل آن با وجود افزایش قیمت گوشت در ماه‌های اخیر، فعلا گران‌تر نشده و نیم‌دست کله‌پاچه را در میادین می‌توان ۸۶هزار تومان خریداری کرد.
قیمت نوع درجه یک این محصول در سطح شهر برای هر نیم‌دست ۹۰تا ۱۰۰ هزار تومان است. دل و قلوه و جگر سیاه گوساله برخلاف نوع گوسفندی درصدی افزایش قیمت داشته و هر کیلوگرم آن‌ها ۲هزار تومان در نرخنامه گران‌تر شده است. گوشت گوساله از ابتدای سال بیش از ۳۰درصد گران شده است.
برچسب ها: جگر و قلوه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها