به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۲۹۴۸۷۶

تاثیر نوعی دارو در کاهش سرعت سرطان روده

تاثیر نوعی دارو در کاهش سرعت سرطان روده
گروه علمی: پزشکان انگلیسی در بررسی های خود به داروی جدیدی دست یافتند که می تواند رشد مجدد تومور را در مبتلایان به سرطان روده غیرقابل درمان کُند سازد.به گزارش ایسنا، متخصصان در بررسی های خود یک روش درمانی جدید و هدفمند را برای مبتلایان به سرطان روده غیرقابل درمان شناسایی کرده اند.
 
این دارو در آزمایش های بالینی با نتایج امیدوار کننده ای همراه بوده و رشد مجدد تومورها را در برخی از بیماران مبتلا به این بیماری کند کرده است.در این آزمایش این موضوع مورد بررسی قرار گرفت که آیا داروی موسوم به "آداووسرتیب" که روزانه مصرف می شود، می تواند رشد مجدد تومور را در بیماران مبتلا به نوعی از سرطان روده غیرقابل جراحی که گزینه های درمانی محدودی دارند، به تاخیر اندازد.

متخصصان انگلیسی وضعیت جسمی ۴۴ بیمار مصرف کننده داروی آداووسرتیب را با ۲۵ بیمار که این دارو را مصرف نکرده بودند، مقایسه کردند. آنان دریافتند که این دارو به طور متوسط ​​حدود دو ماه رشد تومور را به تاخیر می اندازد و عوارض جانبی نسبتا کمی نیز به همراه دارد. به گفته محققان مصرف این دارو در ۳۱ بیمار مبتلا به تومور در سمت چپ/راست روده تاثیر بیشتری داشته و موجب شده که این بیماران بیشتر عمر کنند.
برچسب ها: سرطان روده
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها