به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۲۹۴۸۸۰

فقط ۱۵ درصد قادر به دریافت تسهیلات‌اند

فقط ۱۵ درصد قادر به دریافت تسهیلات‌اند
گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران از ریزش بیش از ۵۰ درصدی تالارداران در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت که با توجه به برخی شرایط ارائه تسهیلات کرونایی، فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد تالارداران می‌توانند از آن استفاده کنند.خسرو ابراهیمی نیا  اظهار کرد: افراد زیادی در حال حاضر قادر به ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ۱۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی تالارداران نیستند، چرا که قبلا وام دیگری دریافت کرده‌اند.
 
به گفته وی مشکل دیگر این است که اگر تالارداران مستاجرانی هستند که یا قرارداد آن‌ها تمام شده یا به دلیل عقب افتادن اجاره طی یک سال و نیم گذشته با مالکان درگیر هستند.ابراهیمی نیا با بیان اینکه در چنین شرایطی فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد تالارداران قادر به دریافت این تسهیلات هستند، تصریح کرد: دولت باید با مسئولان اتحادیه این موضوع را کارشناسی کنند تا مستاجران ضمانت‌های اجرایی خاص خود را ارائه کنند و نیازی نباشد صاحب ملک هم سند بیاورد. دولت می‌تواند از اتحادیه تاییدیه دریافت کند و بعد ضمانت‌های دیگری که مورد پذیرش بانک هست را قبول کنند.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران همچنین گفت که بیش از ۵۰ درصد از تالارداران به دلیل آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا از این شغل خارج شده‌اند.به گزارش ایسنا، ستاد ملی مقابله با کرونا تسهیلات ویژه‌ای به تالارها و باغ-تالارها اختصاص داده که برای مساحت تا ۲۰۰ متر مربع (فضای سالن)/ مساحت برای تا ۴۰۰ متر مربع (باغ تالار) تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان، برای مساحت ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع (فضای سالن)/ مساحت برای بازه ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ متر مربع (باغ تالار) تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان و برای مساحت ۵۰۰ متر مربع و بیشتر(فضای سالن)/ مساحت بازه ۱۰۰۰ متر مربع و بیشتر(باغ تالار) تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.
مهلت ارسال فهرست تالارهای متقاضی دریافت تسهیلات نیز از سوی اتاق اصناف شهرستان و ثبت آن در سایت ایرانیان اصناف تا پایان مهر ۱۴۰۰ تمدید شده است. بنابراین تالارداران باید هرچه سریعتر و پیش از این تاریخ درخواست خود را به اتحادیه مربوط برسانند و بعد هم در سامانه کارا ثبت نام کنند.

گفتنی است که تسهیلات این دستورالعمل طی عقد مرابحه عام به صورت یک مرحله ای با نرخ ۱۲ درصد و اقساط ۲۰ ماهه پرداخت می‌شود. مدت سه ماه نیز برای بازپرداخت قسط اول این تسهیلات پس از اخذ آن، تنفس محاسبه و اعمال خواهد شد که مجموعاً دوره اقساط۲۷ ماه خواهد بود.
برچسب ها: تالار پذیرایی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها