به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۲۹۴۸۹۶

اقتصاد آفرین، بهار اقتصادی را برای شما به ارمغان می آورد

گروه اقتصادی: همه ما با اخبار اقتصادی لحظه ای که در اقتصاد آفرین بازنشر می شود می توانیم دید وسیعی بدست بیاوریم و بهار جدیدی را تجربه کنیم.
علم اقتصاد یکی از مهم ترین علوم دنیا شناخته می شود چرا که می تواند تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت زندگی افراد یک جامعه و یک ملت داشته باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که افرادی که در راس اقتصاد یک کشور قرار می گیرند از دانش و تجربه ی بالایی برخوردار باشند.
اقتصاد یک دانش حرفه ای و تخصصی است با استفاده از آن یک کشور تصمیم می گیرد که چطور به بهترین شکل منابع یک کشور را مدیریت کند و بدون مشکل بتواند نیازها نامحدود خود را برطرف سازد.

eghtesadafarin
انواع اقتصاد در دنیا
با مطالعه صفر تا صد علم اقتصاد و رشته اقتصاد از اقتصاد آفرین، با تعریفی که متخصصان در خصوص علم اقتصاد ارائه می کنند می توانیم این علم تخصصی را به دو گروه اصلی تقسیم بندی کنیم:

1.   اقتصاد کلان
وقتی صحبت از اقتصاد کلان می کنیم، در واقع درباره مدیریت منابعی حرف می زنیم که کلیات را تحت پوشش قرار می دهند و حوزه های گسترده تری شامل این دسته از اقتصاد کلان می شود.
مدیریت منابع مالی یک کشور و یا اقتصاد بین المللی و جهانی را جزء اقتصاد کلان دانست.

2.   اقتصاد خرد
اقتصاد خرد طرف مقابل اقتصاد کلان قرار دارد و منابع جزئی تر و محدودتری را که بیش تر مربوط به مصرف کنندگان است را تحت پوشش قرار می دهد.
رشته ها و زیرشاخه های علم اقتصاد بسیار گسترده می باشند و از طرف دیگر متخصصان بارها این شاخه ها را تفکیک کرده و پس از تجزیه و تحلیل فراوان آن ها را مجددا دسته بندی کرده اند.
این علم در طی بررسی های مختلف با علوم بسیار زیادی ارتباط داده شده است که از جمله مهم ترین آنها علم سیاست است، که به نگاه بسیاری از متخصصان یکی از علوم جدایی ناپذیر متصل به اقتصاد به شمار می رود.

تاثیر کسب و کارها در اقتصاد جهانی
پیش از این بسیاری از افراد بر این باور بودند که شکوفایی اقتصاد یک کشور تنها و تنها به دست دولت و سازمان های تحت مالکیت یک کشور است امکان پذیر خواهد بود و این سازمان ها و شرکت های بزرگ دولتی هستند که می توانند وضع اقتصادی یک کشور را بهتر یا بدتر کنند.
اما به گفته اقتصاد آفرین امروزه جامعه ی جهانی کاملا از این دیدگاه فاصله گرفته است و بسیاری از شرکت ها و نهادهای خصوصی در کشورهای پیشرفته ی دنیا از جمله آمریکا، چین و ژاپن که در صدر برترین اقتصاد های دنیا هستند تا حد زیادی برای شکوفایی بیش تر و ماندن در صدر جدول از نهادهای خصوصی نیز استفاده می کنند.
کشور ژاپن سومین اقتصاد بزرگ دنیا می باشد که در قاره ی آسیا قرار گرفته است و بسیاری از ما نام شرکت های بزرگ این کشور مثل هاتینا که یک شرکت نرم‌افزار ژاپنی است را شنیده ایم.

برخی از بزرگ ترین شرکت های برتر ژاپن در زیر معرفی شده اند:
1.    شرکت تویتا –
بزرگ ترین شرکت ژاپنی با بیش از ارزشی بیش از 67 میلیارد دلار، بیش ترین سهم را در بین شرکت دیگر شرکت ها در اقتصاد ژاپن ایفا می کند.
2.    گروه سافت‌بنک – ارزش بازار دومین شرکت بزرگ ژاپنی به نقل از اقتصاد آفرین برابر با 112 میلیارد دلار می باشد.
3.    گروه مالی میتسوبیشی – میتسوبیشی سومین شرکت بزرگ کشور پیشرفته ی ژاپن و چهل و سومین شرکت بزرگ دنیا می باشد.
همین سه شرکت بزرگ کافی هستند تا دلیل موجهی برای اینکه چرا کشور ژاپن یکی از قدرترین کشورهای دنیا در زمینه اقتصاد است باشند. سالانه این شرکت ها که سهم بزرگی از بازار بین المللی را در اختیار دارند ثروت هنگفتی برای این کشور تولید می کنند.



چطور از آخرین اخبار اقتصادی روز باخبر شویم؟
امروزه در دنیای دیجیتال دیگر افراد کمتر برای آگاهی از آخرین اخبار در زمینه های مختلف از روزنامه ها استفاده می کنند. پیشرفت های چشم گیر در حوزه تکنولوژی و همچنین مشغله های کاری افراد باعث شده تا ما بتوانیم به راحتی در فضای اینترنت از آخرین اخبار اقتصادی ایران و دنیا باخبر شویم.
رسانه های بسیار زیادی به ما در این راه کمک می کنند که با کمک اقتصاد آفرین برخی از آنها را بررسی می کنیم.
* خبرگزاری مهرنیوز
اولین خبرگزاری مرتبط با این لیست اقتصاد آفرین خبرگزاری معتبر و معروف مهرنیوز می باشد که یک سامانه ی مرتبط با سازمان تبلیغات اسلامی بوده و فعالیت خود را در سال 1381 شروع کرده است.
مهرنیوز بطور کلی فعالیت های خود را روی 4 بخش اقتصاد ایران، اقتصاد بین المللی، استان ها و رسانه های نو متمرکز کرده است.

این رسانه ی خبری در ابتدا کار خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کرد و بعدها با بدست آوردن تجربه ی کافی در سال 82 روی اینترنت فعالیت رسمی خود را همزمان با روز اطلاع رسانی دینی آغاز کرد.
علاوه بر زبان فارسی و انگلیسی، مهر نیوز تصمیم گرفت مخاطبان بیش تری را تحت پوشش خود قرار دهد و همین شد که در دی ماه سال 82 زبان عربی را به مجموعه ی خود اضافه نمود. امروزه این خبرگزاری از زبان های اردو، کردی و ترکی استانبولی نیز پشتیبانی می کند.
خبرگزاری مهر یکی از رسانه های بزرگ در این حوزه به شمار می رود و درحال حاضر در بیش از 5 دفتر منطقه ای و همچنین 30 نماینده استانی کشور فعالیت دارد و حدودا 300 نیروی فعال در زمینه خبرنگاری و ویراستاری در این مجموعه فعال هستند.
همچنین یکی از وب سایت های فعال در زمینه انتشار رپرتاژ و آگهی های تبلیغاتی در فضای اینترنت می باشد و با داشتن رنک 693 در الکسا یکی از انتخاب های اصلی صاحبان کسب و کارها، نویسندگان، بازاریاب ها و متخصصان سئو به شمار می رود.

* پایگاه خبری صدآنلاین
پایگاه های خبری امروزه پا به پای خبرگزاری های بزرگ در ایران و جهان مشغول به فعالیت هستند تا افراد را هرچه سریع تر در اطلاع آخرین اخبار و اطلاعات زمینه های مختلف قرار بدهد.
یکی از پایگاه های خبری به روایت اقتصاد آفرین در ایران صد آنلاین است که به گفته ی خود، اصلی ترین حوزه های فعالیتیش را بر روی زمینه های سیاسی، اخبار اقتصادی ایران، فوتبال، حوادث و اخبار فرهنگی آغاز کرده است و اخبار بروز در این حوزه ها را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
به وب سایت این پایگاه خبری که وارد می شویم در همان ابتدای کار مشخص است که وارد یک فضای خبری تخصصی شده ایم و در جای جای این وب سایت می توانیم اخبار مختلفی را ببینیم که مربوط به حوزه های داخلی یا خارجی می باشند.

این رسانه دسته های پرطرفدار خبرهای خود را در بالای وب سایت خود قرار داده است، و افرادی که مایل به خواندن اخبار روز باشند می توانند با مراجعه به این بخش ها که شامل سیاسی، فوتبال، حوادث، اقتصادی و فرهنگی است آخرین خبرهای هر صفحه را بخوانند.
اگرچه مسلما این پایگاه خبری از جمله پایگاه های برتر در ایران به شمار می رود و روزانه بیش از 1000 بازدید کننده دارد، اما یک وب سایت تخصصی اقتصادی به شمار نمی رود و می تواند بیش تر برای رفع نیاز از آگاهی از اخرین اخبار روز در زمینه های عمومی استفاده شود. 

* رسانه مشرق نیوز
مشرق نیوز از جمله خبرگزاری های فعال در ایران است که طبق گفته خود این رسانه از جمله رسانه های نزدیک به سپاه پاسداران به شمار می رود. مشرق نیوز تا حد زیادی به تغییر تصاویر خبری معروف است و از ابتدای فعالیت های خود به عنوان یک خبرگزاری زرد شناخته شد.
به قول مشرق نیوز که اقتصاد آفرین از آن درس گرفته است، در دنیای امروز این رسانه ها هستند که جایگزین ماشین ها و سلاح های جنگی دیروز شده اند و دیگر خبری از گلوله هایی که شلیک میشد نیست، بلکه میدیا است که افکار عمومی را تحت هدف قرار گرفته است و بسیار برنده تر از گلوله است.
فعالیت های مشرق در قالب رسانه ی زرد همچنان ادامه دارد و این رسانه تا حد زیادی برای تیتر هایی که در محتوای خود بکار می برد شهرت بسیاری دارد که بسیاری از افراد معتقدند این تیتر ها به دور از انصاف می باشد و جهت گیری در تیترهای آن مشهود است.

در این روزهای محرم از تم مشکی – قرمز استفاده می کند و زمانی که وارد وب سایت این پایگاه خبری می شویم، در ابتدا دسته های مختلف خبری را در بالای صفحه مشاهده می کنیم که دسترسی به زمینه های خبری مختلف را فراهم می کند.
همچنین در سمت چپ وب سایت آن می توانیم به منوی پربازدیدترین ها، پربحث ترین ها و اخبار داغ روز دسترسی داشته باشیم و تیتر اصلی آنها را مشاهده می کنیم.
از جمله نکات مثبت این آژانس خبری قسمت تازه های شبکه های اجتماعی است جنجالی ترین خبرهای شبکه های توئیتر، اینستاگرام و تلگرام را منتشر می کند.

* رسانه خصوصی منیبان
دیگر مرجع پیشنهادی اقتصاد آفرین برای دریافت آخرین اخبار اقتصاد ایران و جهان رسانه ی خصوصی منیبان است؛ رسانه ای برای مردم ایران که سعی دارد از برعکس مشرق نیوز از جناح های سیاسی فاصله گرفته و اخرین اخبار را بدون جهت گیری در اختیار افراد قرار دهد.
فعالیت های اصلی خود را روی موضوعات مختلف اقتصادی، فرهنگی، هنر، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، ورزشی، عکس و فیلم اختصاص داده است و سعی کرده تا در تمامی این زمینه ها علاوه بر آخرین اخبار کشور خودمان، خبرهای مهم کشورهای دیگر را نیز در خود جای دهد.

از جمله نکات مثبت وب سایت منیبان نیوز تم ساده و زیبای این وب سایت است و وقتی وارد آن می شویم، در صفحه ی اصلی مهم ترین خبرهای روز را مشاهده می کنیم و در سمت چپ می توانیم پربیننده ترین خبر های مهم را در بازه های زمانی 6، 12 و 24 ساعته مشاهده کنیم.
منیبان در تم قرمز و سفید خود سعی کرده تا یک صفحه ی اینترنتی و آژانس خبری منظم و مرتب را در اختیار کاربران قرار دهد تا وقتی شما وارد آن می شوید، با حجم عظیمی از حروف و جملات خبری که می تواند آزاردهنده باشد مواجه نشوید.
در قسمت اقتصادی این رسانه می توانیم خبرهای مهم مربوط به سهام شرکت های بزرگ، شرایط و قیمت خودرو، قیمت دلار و خبرهای مربوط به سرمایه گذاری را مشاهده کنیم که می تواند منبع خوبی برای خواندن خبرهای جامع در این زمینه باشد.

اقتصاد آفرین، مروج شکوفه های بهاری در اقتصادی ایران و جهان
تا اینجای کار کمتر به رسانه هایی برخوردیم که در زمینه ی اقتصاد بصورت حرفه ای و تخصصی فعالیت کنند و بیش تر خبرگزاری ها و پایگاه های خبری را مشاهده کردیم که اقتصاد صرفا یکی از بخش های تحت پوشش آنها بود.
اما اقتصاد آفرین رسانه ی اقتصادی است. یک مرجع و هاب اختصاصی برای خبرهای بروز اقتصاد ایران و جهان که قصد دارد نیازهای افرادی که مخاطبان خاص حوزه اقتصاد هستند را برطرف نماید و آمده تا دانش اقتصاد را توریج داده سهمی در سیستم اقتصادی نوین ایران داشته باشد.
اقتصاد آفرین در سال 1391 فعالیت های خود را در حوزه اقتصادی شروع کرد و پس از کسب موفقیت های بی نظیر در این زمینه و تبدیل شدن به قطب اقتصادی دنیای اینترنت، اخیرا فعالیت حرفه ای خود در زمینه بازنشر و تحلیل تخصصی اخبار اقتصادی را به فعالیت های خود اضافه کرده است.
اقتصاد آفرین بی شک بی طرف ترین رسانه ی موجود در فضای مجازی به شمار می رود و نه تنها در بازنشر خبرها جهت گیری سیاسی نداشته، بلکه تمامی اخبار این پایگاه خبری بصورت خودکار و با استفاده از ربات های پیشرفته و پیشرفته ترین روش های هوش مصنوعی گردآوری و پردازش می شوند.

بطور خلاصه، اقتصاد آفرین مثل باقی روزنامه های اینترنتی که برخی از آنها را معرفی کردیم نیست و خبرهایی از جمله اخبار زرد سیاسی در آن جایی ندارند و مخاطبان اصلی آن مدیران کسب و کار، روسای شرکت ها، سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و بطور کلی تمامی مخاطبانی که می خواهند در زمینه اقتصاد بخوانند می باشد.
شما عزیزان نیز می توانید به مراجعه به وب سایت تخصصی ترین مرجع اخبار اقتصادی ایران و جهان، همین حالا از آخرین خبرها و تحلیل های اختصاصی اقتصادی مطلع شوید.
https://eghtesadafarin.com/
سامانه اخبار اقتصادی اقتصاد آفرین مرجع اخبار اقتصادی ایران و جهان بوده و بروزترین اخبار اقتصادی و گزارش های تخصصی اقتصادی را به صورت سریع  بازنشر می دهد و شما با بهار اقتصادی که در اقتصاد آفرین نمایان می شود به اخبار اقتصادی منیبان، مشرق نیوز، صد آنلاین و مهر نیوز دسترسی می یابید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها