به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۲۹۴۹۰۰

یونیسف: هرچه زودتر مدارس را بازگشایی کنید

یونیسف: هرچه زودتر مدارس را بازگشایی کنید
گروه جامعه:صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به این که دانش آموزان در سراسر جهان به طور تقریبی ۱.۸ تریلیون ساعت آموزشی را در دوران همه گیری کرونا از دست داده اند، از دولت ها خواست زمان را از دست ندهند و هر چه زودتر مدارس را بازگشایی کنند.
 
تارنمای این سازمان بین المللی نوشت: از زمان آغاز همه گیری کرونا و متعاقب آن  قرنطینه، دانش آموزان جوان از مزایای تحصیلی و دیگر مزایای مدرسه دور مانده اند.یونیسف به منظور جلب توجه ها به بحران کنونی آموزشی از تابلویی در مقر سازمان ملل در نیویورک رونمایی کرد که تحت عنوان «نباید هیچ فرصتی را از دست داد» مدل یک تخته سیاه در یک کلاس درس خالی از دانش آموز است که در مقابل ساختمان مجمع عمومی سازمان ملل نصب شده است.

ساعتی که بالای این تابلو قرار گرفته زمان را به صورت واقعی نشان می دهد  و از کاهش تعداد ساعت های آموزشی یک دانش آموز حکایت دارد که از ابتدای همه گیری کرونا آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در این کلاس درس خالی از دانش آموز ۱۸ میز وجود دارد که هر یک نشانه هر یک ماهی است که همه گیری باعث اختلال آموزشی شده است.

نصب این تابلو در آستانه گشایش هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل انجام شده که رهبران جهان از این فرصت برای بازگشت به مقر سازمان ملل برای اولین بار از آغاز همه گیری کرونا استفاده می کنند.
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل گفت: هفته آینده سازمان ملل درهای خود را به روی هیات های اعزامی از سراسر جهان باز می کند اما در بسیاری از کشورها درهای مدارس همچنان به روی کودکان و جوانان بسته است.
وی تاکید کرد که ما باید به بازگشایی مدارس و حمایت از کسانی که در طول همه گیری متضرر شده اند اولویت قائل شویم. زمان دیگری برای از دست رفتن باقی نمانده است.

برگزاری اجلاس امسال مجمع عمومی به صورت ترکیبی خواهد بود و بسیاری از رویدادهای آن به صورت مجازی برگزار خواهد شد.در سراسر جهان حدود ۱۳۱ میلیون کودک مدرسه ای در یازده کشور سه چهارم از آموزش های شخصی را در بازه زمانی مارس ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱ از دست داده اند. در میان آنها ، ۵۹ درصد-یا نزدیک به ۷۷ میلیون نفر-تقریباً تمام زمان آموزش حضوری را از دست داده اند. در  حدود ۲۷ درصد از کشورها مدارس به طور کامل یا بخشی از آن تعطیل است. همچنین بر اساس تازه ترین آمار یونیسف بیش از ۸۷۰ میلیون دانش آموز در همه سطوح اکنون با اختلال آموزشی مواجه هستند.

یونیسف از دولت ها، مقام های محلی و مدیران مدارس خواست هر چه زودتر مدارس را باز کرده و هر گونه اقدام ممکن را برای کاهش سرایت ویروس در مدارس بکار بندند.یونیسف خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی و اولویت قائل شدن برای واکسیناسیون معلمان به عنوان پیش شرط بازگشایی مدارس تاکید کرده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها