به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۲۹۴۹۴۶

سه عامل تاثیرگذار بر نوسانات بازار سرمایه

سه عامل تاثیرگذار بر نوسانات بازار سرمایه
گروه اقتصادی: نگرانی بازار‌های جهانی از کاهش قیمت کامودیتی‌ها، بحث بر سر افزایش نرخ بهره و انتظار معامله‌گران برای انتشار گزارشات ۶ ماهه شرکت‌ها، سه عامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه است.همایون دارابی افزود: در بازار‌های داخلی نشانه‌های افزایش نرخ بهره وجود دارد که این عامل بر بازار تاثیر زیادی داشته و سبب افت بازار شده است.

وی ادامه داد: نگرانی بازار‌های جهانی از قیمت برخی از کالا‌ها مثل سنگ آهن و همچنین روند رو به کاهش قیمت کامودیتی‌ها (کالا‌های اولیه) یکی دیگر از عوامل افت بازار طی روز‌های اخیر است.دارابی افزود: معامله‌گران به دلایل ذکر شده در لاک امنیتی فرو رفته و به همین دلیل در صف فروش قرار گرفته و سبب ریزش بازار شده‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار نیز منتظر انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌هاست تا معامله‌گران با ارزیابی‌های خود اقدام به خرید و فروش کنند.وی افزود: افت روز‌های اخیر بازار سرمایه فقط اصلاح قیمت‌ها بوده و در صورتی که نرخ بهره به شدت بالا برود و یا گزارش‌های شرکت‌ها مناسب نبوده و یا بازار‌های جهانی در قیمت برخی از کالا‌ها روند کاهشی به خود بگیرد ما شاهد افت بازار سرمایه خواهیم بود.

دارابی خاطرنشان کرد: فعالان بازار سرمایه باید تا مهرماه منتظر بمانند تا شاهد اتفاقات جدیدی در بازار سرمایه با انتشار گزارش شش ماهه شرکت‌ها باشند.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها