کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برای نوجوان فداکار ایذه‌ای دعا کنید

روزنامه همشهری , 29 شهريور 1400 ساعت 8:51


گروه جامعه: ۱۰ روز از حادثه آتش‌سوزی در خانه‌ای در یکی از محله‌های ایذه که در آن پسری ۱۵ ساله برای نجات جان ۲ زن، خودش را به خطر انداخت و دچار سوختگی ۹۰ درصدی شد، می‌گذرد. نوجوان فداکار همچنان در بیمارستان بستری است و تلاش پزشکان برای نجاتش ادامه دارد.وزیر کشور نیز برای درمان او دستور ویژه‌ای صادر کرده است.

این نوجوان 15ساله که علی لندی نام دارد روز ۱۸ شهریورماه امسال درحالی‌که به خانه خاله‌اش رفته بود، متوجه شد در خانه همسایه اتفاقی افتاده است. زنی80ساله و دخترش به‌دلیل آتش گرفتن کپسول پیک نیک در میان شعله‌های آتش گرفتار بودند و جان‌شان به خطر افتاده بود. در این شرایط بود که پسر 15ساله با شجاعت به دل آتش زد و کپسول پیک نیک را برداشت و با خود به خانه خاله‌اش برد تا از بالکن بیرون بیندازد اما چون بالکن حفاظ داشت خودش دچار سوختگی شد.

دقایقی بعد از این حادثه علی که دچار سوختگی 90درصدی شده بود به بیمارستان منتقل شد. 2 زن دیگر هم یکی به‌طور سطحی و دیگری با درصدی بیشتر دچار سوختگی شده بودند اما شرایط علی وخیم بود. به همین دلیل او برای انجام درمان تخصصی به بیمارستانی در اصفهان منتقل شد. انتشار خبر فداکاری نوجوان ایذه‌ای در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای داشت. او با سن کمی که دارد توانسته بود دو نفر را از مرگ نجات دهد، اما خودش دچار حادثه شده بود. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی او را یک قهرمان معرفی کردند. انتشار همین اخبار بود که مایه دلگرمی خانواده علی شد.

در بیمارستان اصفهان
داوود لندی، پدر علی در این‌باره می‌گوید: از روزی که پسرم به بیمارستان منتقل شد کادر درمان همه تلاش‌شان را برای نجات او انجام دادند. از سر تا پای پسرم سوخته و شرایط سختی دارد. اوایل حالش زیاد خوب نبود اما با تلاش پزشکان وضعیتش بهتر شده است. عمق جراحت‌های او زیاد است و کادر پزشکی منتظر هستند تا عمق سوختگی‌ها کمتر شود تا بتوانند او را جراحی کنند.

پدر علی درباره آخرین وضعیت پسرش می‌گوید: علی هنوز آمادگی جراحی را ندارد و اکسیژن خونش مدام بالا و پایین می‌شود. با وجود این وضعیت او از روز اول بهتر شده و سطح هوشیاری‌اش خوب است و می‌تواند صحبت کند. پدرعلی درباره واکنش‌ها به فداکاری پسرش در شبکه‌های اجتماعی و اینکه همه به تعریف از او پرداخته‌اند، می‌گوید: این لطف مردم است. در این مدت افراد زیادی پیام داده‌اند و از علی و کاری که کرده تشکر کرده‌اند. با وجود این پسرم نیازمند دعای همه مردم است. خواهش می‌کنم از قول من بنویسید که پسرم را دعا کنید.

به علی افتخار می‌کنم
او که به‌جز علی دو فرزند دیگر نیز دارد، ادامه می‌دهد: علی دومین فرزندم است. به‌جز او دو دختر 19ساله و 8ساله دارم. پسرم با اینکه سن زیادی ندارد اما همیشه برای کمک کردن به مردم داوطلب است. روحیه‌اش طوری است که همیشه دوست دارد به مردم کمک کند و به‌خاطر کمک کردن حتی حاضر شد جانش را به خطر بیندازد. من به علی افتخار می‌کنم.


کد مطلب: 295059

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/295059/نوجوان-فداکار-ایذه-ای-دعا-کنید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir