به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۲۹۵۰۸۵

گیاهی که ریزش مو را متوقف می‌کند

گیاهی که ریزش مو را متوقف می‌کند
گروه علمی:یک پژوهشگر گیاهان دارویی با اشاره به این‌که مورد را با نام‌هایی چون مورت، آس، آس بستانی، زند، عَمار، قنطوس، مرسین، هدس، هدسی، حمبلاس، ُقمام و هبولاس می‌شناسند، گفت: طبیعت این گیاه معتدل و یا مرکب القوی و قسمت مورد استفاده گیاه، برگ، میوه و گال‌های ایجادشده روی ساقه است.
 
حسینی با اشاره به اینکه مورد برای ناراحتی‌های مغزی به‌ویژه صرع کاربرد دارد، افزود: از رایحه و عطر آن در سس‌ها و شربت‌ها استفاده می‌شود و از گل‌های آن در برخی کشورها به صورت سالاد استفاده می‌شود و برگ‌های آن مقوی، معطر و ضد خونریزی است.وی گفت: برگ و گل مورد خاصیت ضدباکتری و آنتی‌بیوتیک دارد و در درمان عفونت‌های ادراری و مشکلات گوارشی اثربخش است، در درمان برونشیت و سینوزیت از آن استفاده می‌شود و به صورت موضعی در بیماری بواسیر کاربرد دارد.
 
حسینی گفت: میوه این گیاه خاصیت ضد نفخ دارد و قند خون را کاهش می‌دهد و برای درمان پیوره مفید است.
این پژوهشگر درباره میزان مصرف این گیاه گفت: استفاده از اسانس آن به میزان ۱ تا ۲ قطره و ۳ نوبت در روز صورت می‌گیرد که پس از رقیق شدن قابل خوردن است.برای تهیه دمکرده از ۱ تا ۲ گرم برگ خشک گیاه در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه و از این دمکرده دو بار در روز استفاده می‌شود.وی همچنین یادآور شد: زنان باردار نباید از آن استفاده کنند و مصرف بیش ازحد مجاز (بیش از ۱۰ گرم) باعث مسمومیت می‌شود.
برچسب ها: ریزش مو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها