به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۲۹۵۱۴۱

آیا واکسن‌ها باعث ناباروری می‌شوند؟

آیا واکسن‌ها باعث ناباروری می‌شوند؟
گروه علمی: مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت قم در رابطه با شایعه تاثیر واکسن در ناباروری گفت: اگر واکسن‌ها باعث ناباروری می‌شدند، رشد جمعیت ما باید به صفر می‌رسید؛ زیرا هفتاد سال است که واکسیناسیون انجام می‌شود.محمد تقی سلطانی مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت قم امروز در نشست شورای اطلاع رسانی کرونا در استانداری قم، عنوان کرد: جلسات عوارض واکسن برگزار می‌شود و مقرر شده است که یک نمودار تحلیلی عوارض ضعیف و قوی واکسن ارایه شود.
 
وی در رابطه با شایعه تاثیر واکسن در ناباروری بیان کرد: اگر واکسن‌ها باعث ناباروری می‌شدند، رشد جمعیت ما باید به صفر می‌رسید؛ زیرا هفتاد سال است که واکسیناسیون انجام می‌شود.وی در خصوص شایعه آب مقطر بودن واکسن برکت اظهار کرد: اگر یک دهم آب مقطر تزریق شود دردی غیر قابل تحمل انسان را فرا می‌گیرد همچنین حتی اگر آب مقطر هم باشد ضرری ندارد.

وی با بیان اینکه شبهه دیگری مبنی بر اینکه واکسن تا دو سال آینده باعث مرگ می‌شود وجود دارد، ادامه داد: واکسیناسیون کرونا تازه شروع شده است چه کسی دوسال آینده را دیده است؟ بر چه اساس علمی گفته می‌شود که واکسیناسیون دو سال آینده کسی را می کشد؟ چرا کسی که می‌تواند تاثیرات واکسن را در دو سال آینده با این دقت پیش بینی کند نمی تواند آن را درمان کند؟مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت قم بیان کرد: برخی می‌گویند همزمانی ویتامین و واکسن باعث مرگ می‌شود که این امر صحت ندارد؛ زیرا ویتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها