به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۲۹۵۱۶۳

مرسدس بنز نسخه الکتریکی AMG را معرفی کرد

مرسدس بنز نسخه الکتریکی AMG را معرفی کرد
گروه اقتصادی: مارکوس شفر مدیرعامل گروه خودروسازی مرسدس بنز به تازگی اعلام کرد؛ رودستر الکتریکی AMG محصول بسیار مهم برای برند مرسدس بنز است. زمانی که در خصوص خودرو الکتریکی صحبت می‌شود، نخستین گزینه‌ای که در ذهن ایجاد سوال خواهد کرد، پیمایش حرکت خودرو با یک بار شارژ است. از سویی محصول الکتریکی می‌تواند به عنوان یک خودرو اسپرت آنطور که باید و شاید هیجان برای مشتری در زمان خرید یا استفاده ایجاد کند؟ این خودروساز آلمانی، معتقد است که AMG الکتریکی می‌تواند هیجان و لذت سواری یک خودرو اسپرت را برای مالک ایجاد کند.

شفر معتقد است که رودستر AMG الکتریکی نمی‌تواند رکورد فروش را بشکند، زیرا براساس تحقیقات واحد بازاریابی مرسدس بنز تقاضا برای رودستر و کابریولت در حال کاهش است. چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان دیگر به کابریولت علاقه‌ای ندارد و مشتریان در اروپا نیز برای این کلاس خودرویی به شدت کاهش یافته‌اند. مدیرعامل این خودروساز آلمانی می‌گوید؛ فکر می‌کنم AMG الکتریکی یک محصول بسیار جذاب است که می‌تواند تاثیر مثبتی در نام تجاری برند و محصول مذکور داشته باشد.

این تفسیر دقیقا همان نکته مهمی است که خودروسازان بزرگ جهان محصولات اسپرت و سوپر اسپرت خود را با تعداد و تیراژ محدود تولید می‌کنند که مشتریان کمتری بتوانند آن را خریداری کنند. AMG الکتریکی نیز می‌تواند مانند مزدا میتا که خودروساز ژاپنی را از رکود اقتصادی نجات داد، اقتصاد مرسدس بنز را متحول کند. البته باید مجدد ذکر کرد که رودسترها فروش خوبی در بازارهای جهانی ندارند، اما مشتریان خاص خود را نیز همیشه حفظ کرده‌اند.
در خصوص خودرو الکتریکی باید به تیراژ تولید توجه کرد، محصولات برقی برخلاف محصولات بنزینی از هزینه ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند. این مساله سبب شده که مرسدس بنز نیز برای AMG برنامه فروش هیجان انگیزی را در دست بگیرد که معادل نسخه هشت سیلندر هیجان سواری در پیست ایجاد کند، مرسدس بنز امیدوار است با افزایش محصولات الکتریکی در بازار ۲۰۳۰ جایگاه ویژه داشته باشد.
برچسب ها: مرسدس بنز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها