به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۲۹۵۱۶۸

کاهش سن واکسیناسیون سرعت گرفت

کاهش سن واکسیناسیون سرعت گرفت
گروه جامعه:بر اساس اعلام وزارت بهداشت، سن تزریق واکسن در اکثر استان ها به سرعت کاهش می یابد تا روند تکمیل برنامه واکسیناسیون کشوری سرعت بگیرد.وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سن واکسیناسیون در اکثر استان‌ها کاهش یافت و گروه‌های سنی زیادی می‌توانند به سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون مراجعه و زمان و محل دریافت واکسن را انتخاب کنند.

بر اساس همین اطلاعیه، افراد طبق گروه‌های سنی زیاد می‌توانند به سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون مراجعه و زمان و محل دریافت واکسن را انتخاب کنند.آن طور که وزارت بهداشت اعلام کرده است؛ متولدین ۱۳۸۳ و قبل از آن در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، همدان و یزد، می‌توانند با ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت، نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

در همین حال، متولدین ۱۳۷۸ و قبل از آن در استان‌های بوشهر و هرمزگان، متولدین ۱۳۷۵ و قبل از آن در استان مرکزی، متولدین ۱۳۷۰ و قبل از آن در استان کهگیلویه و بویراحمد و متولدین ۱۳۶۸ و قبل از آن در استان‌های گیلان و مازندران و همچنین متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳، از جمله کسانی هستند که می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

آن طور که وزیر بهداشت گفته است، یکی دیگر از برنامه‌های وزارت بهداشت برای تکمیل چرخه واکسیناسیون کشوری، رفتن به منازل کسانی است که از دریافت واکسن جا مانده‌اند.بهرام عین اللهی، بر این نکته تاکید دارد که طرح خانه به خانه را برای لکه گیری واکسیناسیون انجام می‌دهیم. زیرا مهم‌ترین مسئله در کنترل بیماری کرونا، انجام واکسیناسیون است که باید به نحو احسن انجام شود.

در هفته گذشته میزان تزریق واکسن در کشور به ۸ میلیون دوز رسید و این در حالی بود که هیچیک از کشورهای اروپایی به این رکورد نرسیده بودند و کشور آلمان به ۶ میلیون دوز هفتگی رسیده بود.آن طور که واردات واکسن و واکسیناسیون در کشور سرعت گرفته است، به نظر می‌رسد بتوان جمعیت هدف واکسیناسیون را که شامل ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌شود، در موعد از پیش تعیین شده واکسینه کرد و به ایمنی جمعی رسید.

پیش از این، حجم واردات واکسن در هفته حدود ۱.۱ میلیون تا ۲ میلیون دوز بود که اکنون این رقم به ۵ میلیون دوز در هفته و در برخی هفته‌ها، تا ۱۰ میلیون دوز رسیده است. بخشی از این واکسن‌ها مربوط به توافقات قبلی در دولت دوازدهم است. اما، آنچه مسلم است اینکه روند واردات واکسن سرعت خوبی گرفته است.سید حسین صفوی رئیس هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: توافق اولیه برای مهر این بود که ۳۰ میلیون دوز واکسن وارد شود، اما اکنون با توجه به پیگیری‌های انجام شده توانستیم این حجم را افزایش دهیم و امیدواریم در ماه آینده بیش از ۷۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شود.

وی با بیان اینکه ثبت سفارش برای تأمین واکسن به روز است، افزود: پس از انجام توافقات، پرداخت انجام و محموله حمل می‌شود و عموماً در مورد قراردادهای واکسن این گونه نیست که از قبل پرداخت‌ها انجام شده باشد.به گفته صفوی، در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون دوز موجودی واکسن کرونا در کشور داریم که در حال تزریق است.

واکسیناسیون دانش آموزان هم کلید خورد
سامانه نوبت دهی واکسیناسیون کرونا برای متولدین اول مهر ۱۳۸۲ تا اول مهر ۱۳۸۳ (سن ورود به سال آخر متوسطه) باز شد و آنها می‌توانند برای ثبت نام و دریافت نوبت، به سامانه ثبت نام واکسیناسیون مراجعه کنند.
وزارت بهداشت اعلام کرده است: ثبت‌نام در این سامانه صرفاً بر اساس گروه سنی خواهد بود و مراکز واکسیناسیون صرفاً افرادی را خواهند پذیرفت که در سامانه نوبت‌دهی ثبت‌نام کرده‌اند.سایر دانش‌آموزان باید تا باز شدن سامانه منتظر بمانند.

باید به شرایط عادی برگردیم
حمید سوری استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه اپیدمی در کشور قابلیت مهار جدی دارد، گفت: باید به سمت عادی سازی برویم و مدارس و دانشگاه‌ها باز شوند، ولی باید مراقب بود تا دچار عادی‌انگاری نشویم.آن طور که وزارت بهداشت اعلام کرده است، تا ۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۲۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۵۶۸ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.بر همین اساس، ۱۳ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۷۰۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۳ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۲۷۰ دوز رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها