به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۲۹۵۱۸۶

غرامت 6 میلیونی در صورت عدم تمدید با کومان

گروه ورزشی: باشگاه بارسلونا در صورت عدم تمدید قرارداد رونالد کومان، سرمربی خود، برای سومین فصل، باید مبلغ شش میلیون یورو به این پرداخت کند.
غرامت 6 میلیونی در صورت عدم تمدید با کومان
سرمربی هلندی تابستان گذشته از هدایت تیم ملی کشورش کناره‌گیری کرد تا به رویای خود برای حضور روی نیمکت بارسلونا جامعه عمل بپوشاند. او در اولین فصل حضورش روی نیمکت این تیم عملکرد چندان خوبی را از خود به نمایش نگذاشت و در لالیگا یا لیگ قهرمانان موفقیتی کسب نکرد با این حال مدیران بارسا تصمیم گرفتند که این فصل را نیز به او فرصت بدهند.
قرارداد کومان و بارسلونا از ابتدا دو ساله بود و جوزپ ماریا بارتومئو، رییس سابق این باشگاه، با امضای این قرارداد در آگوست 2020 رسما مربی هلندی را به عنوان سرمربی بارسا انتخاب کرد. اما آ.اس خبر داده بندی در این قرارداد وجود دارد که باشگاه بارسلونا را به پرداخت غرامت در صورت عدم تمدید قرارداد این بازیکن برای فصل 23-2022 وادار می‌کند. این مبلغ در واقع غرامتی است که کومان برای جدایی از تیم ملی هلند و حضور در نوکمپ به فدراسیون فوتبال این کشور پرداخت کرده است.
 

 
هرچند این بند تاثیری بر تصمیم لاپورتا درباره این مربی ندارد که در حال حاضر به نظر می‌رسد با جدایی قطعی او هم‌راستا باشد اما خبرهای مبنی بر پیشنهاد تمدید قرارداد در زمانی که بسیاری خبر از تصمیم باشگاه برای اخراج او می‌دادند را توجیه می‌کند. گفته می‌شود لاپورتا در صورت اخراج کومان در حال حاضر یا پس از تمدید قرارداد او، باید مبلغی در حدود 13 تا 14 میلیون یورو غرامت پرداخت کند.
بار دیگر سرنوشت کومان با مسائل مالی گره خورده، درست مانند فصل گذشته که گفته می‌شود بارسلونا قادر به اخراج او نبوده چون در صورت رخ دادن این اتفاق باید مبلغ قابل توجهی را به عنوان جریمه به او پرداخت می‌کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها