به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۲۹۵۲۲۳

وضعیت بحرانی کدورت آب ماهشهر

وضعیت بحرانی کدورت آب ماهشهر
گروه جامعه: کارشناس سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز از گزارش آلودگی میکروبی آب در برخی مناطق بندر امام در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ خبر داد.خاطره سرمدی در جلسه کمیته آب و فاضلاب و التور که امروز (۲۹ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به معضلات آب و فاضلاب ماهشهر، اظهار کرد: با وجود صنعتی بودن و جمعیت بالای ماهشهر، وضعیت آب این شهرستان مناسب نیست. ماهشهر از معدود شهرهایی است که در مناطق شهری مشکل آب دارد.
 
به گزارش ایسنا، وی افزود: وجود لاشه‌های سگ در اطراف تاسیسات آب شهرک طالقانی، کدورت بیش از حد مجاز آب در ماهشهر مرکزی، ناحیه صنعتی و شهرک طالقانی برخی از مشکلات آب و فاضلاب ماهشهر است.  کارشناس سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افزایش بی‌سابقه میزان کدورت آب در مقایسه با سال گذشته، نبود شبکه جمع‌آوری فاضلاب در دو منطقه کوی یاسر و کوی عمار و بالازدگی متعدد منهول‌های فاضلاب نیز از مشکلات شهر چمران است.  

وی افزود: وجود انشعابات غیرمجاز و نبود شبکه جمع‌آوری فاضلاب در برخی مناطق که تحت پوشش شرکت آبفا نیستند، از معضلات آب و فاضلاب بندر امام(ره) است. اگر در شرایط کرونایی در این مناطق طغیانی از دیگر بیماری‌ها رخ دهد، مدیریت آن سخت خواهد بود.

وی گفت: در روستاهای خلاقیات، حماد، گرگر، دامپروری و رحیم آباد، توزیع آب بدون کلر باقیمانده انجام می‌شود. در شهرک مدنی که تحت پوشش آبفا است نیز شاهد افت فشار، قطعی مکرر و کلر باقیمانده صفر هستیم.سرمدی با بیان اینکه در مناطقی که تحت پوشش شرکت آبفا نیستند خطر بیشتری احساس می‌شود، گفت: در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ تمام کلرسنجی‌ها از روستای رحیم آباد ماهشهر و مناطق شهری بندر امام(ره)، صفر و نمونه‌ها دارای آلودگی میکروبی بوده‌اند.

وی با اشاره به مقایسه مطلوبیت میکروبی آب مناطق شهری ماهشهر در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰، عنوان کرد: وضعیت مطلوبیت میکروبی آب در مناطق شهری و روستایی در فروردین‌ماه، اردیبهشت‌ماه و مردادماه کاهش یافته است. هر چند وضعیت کلر باقیمانده در مردادماه بهبود یافته اما همچنان در مناطق روستایی تنها ۷۶ درصد مطلوب بوده است.
وی بیان کرد: وضعیت کدورت آب ماهشهر در سال گذشته صفر بوده و امسال نیز همچنان صفر و در حالت کاملا بحرانی است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها