به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۲۹۵۲۳۲

افزایش‌قیمت لبنیات برای‌مردم قابل‌پذیرش نیست

افزایش‌قیمت لبنیات برای‌مردم قابل‌پذیرش نیست
گروه اقتصادی:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید مسئولینی که باعث شدند خوراک دام و طیور در گمرکات کشور دپو و کپک بزند اما به دست مرغداران و دامداران نرسد را محاکمه کنند.به گزارش خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی، در خصوص افزایش قیمت کره و برخی از اقلام لبنی در بازار، گفت: قیمت برخی از کالاهای اساسی به صورت بی‌رویه افزایش یافته و درحال حاضر قیمت هر عدد تخم مرغ به حدود ۲ هزار تومان رسیده است.

موسوی لارگانی در خصوص اینکه افزایش قیمت کره به واسطه حذف ارز دولتی واردات آن صورت گرفته است، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه یکی از مشکلات کشور از ابتدا تا کنون پرداخت یارانه‌های پنهان بوده اما دولت موظف است کالاهای اساسی مانند لبنیات و کره را تامین کند زیرا خانوارها به استفاده از آنها نیاز ضروری دارد، اگر در گذشته برای واردات برخی از کالاهای اساسی ارز دولتی پرداخت می‌شد نیازمند واردات این حجم از دارو و ساخت بیمارستان‌های متعدد نبودیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از کالاهای لبنی نیاز ضروری بدن هستند و دولت موظف به تامین آن برای مردم است، ادامه داد: هزینه پیشگیری از بیماری بسیار پایین تر از هزینه درمان است، بالا بودن قیمت لبنیات و عدم توانایی مصرف آن برای برخی از اقشار جامعه و کمبود کلسیم باعث بروز بیماری‌هایی می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کاهش مصرف کلسیم به دلیل افزایش قیمت لبنیات باعث می‌شود که افراد بسیاری از جامعه دچار فقر کلسیم و پوکی استخوان شوند، عنوان کرد: درمان بیماری‌های ناشی از کمبود مصرف کلسیم باعث می‌شود که دولت هزینه بسیار بالایی را برای درمان بیماران متحمل شود.

متخلفان در زمینه عدم ترخیص به موقع نهاده‌های دامی محاکمه شوند
وی با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت لبنیات به واسطه ضعف عملکردی دستگاه‌های ذی‌ربط مانند گمرک در زمینه ترخیص نهاده‌های دامی وارداتی بود، گفت: باید مسئولینی که باعث شدند خوراک دام و طیور در گمرکات کشور بماند و کپک بزند اما به دست مرغداران و دامداران نرسد را محاکمه کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به بهانه کمبود نهاده‌های دامی قیمت محصولات لبنی چندین برابر افزایش پیدا کرده است که برای مردم قابل پذیرش نیست، عنوان کرد: باید نظارت‌ها بر بازار محصولات لبنی جدی‌تر شود و با متخلفین برخورد شدیدی صورت بگیرد. دلیلی ندارد که در زمینه واردات نهاده‌های دامی و گندم شاهد بروز مافیاهایی باشیم و تنها یک نفر در کشور توان واردات آنها را داشته باشد.

مافیای واردات نهاده‌های دامی اجازه رقابتی شدن بازار را نمی‌دهند
موسوی لارگانی، خاطرنشان کرد: مافیای واردات نهاده‌های دامی به چه اشخاصی متصل هستند که تا این میزان قدرت نمایی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند این حوزه رقابتی شود؟ کشتی حامل نهاده‌های دامی را یک ماه بر روی دریا نگه می‌دارند تا قیمت نهاده در بازار داخلی به بهانه کمبود افزایش پیدا کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها