به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۲۹۵۲۳۸

كشف جسد چهار پناهجو در مرز بلاروس

كشف جسد چهار پناهجو در مرز بلاروس
گروه بین الملل: پیکر بی‌جان چهار پناهجو که یک زن عراقی هم در میانشان است، در مرز لهستان و بلاروس پیدا شده است. ادعا می‌شود ماموران بلاروس به طور هدفمند پناهجویانی از خاورمیانه را راهی مرزهای اتحادیه اروپا می‌کنند.
پلیس مرزی لهستان اعلام کرد که سه جسد در مرز این کشور با بلاروس در نقاط جدا از هم پیدا شده است. بلاروس نیز گفت که یک جنازه در مرز این کشور با لهستان پیدا کرده است. این جسد متعلق به یک پناهجوی زن عراقی است که در یک متری مرز با لهستان پیدا شده است.
یک مقام رسمی پلیس مرزی بلاروس گفت:شواهد روشنی وجود دارد که نشان می‌دهد جسد این زن پناهجوی عراقی از لهستان به طرف بلاروس "آورده شده است".
در کنار جنازه این زن، یک مرد، یک زن سالخورده و سه کودک که همه عراقی هستند، بودند. مرد که همسر زن درگذشته است، گفت که ماموران مرزی لهستان آنها را به مرز بلاروس آورده و با "تهدید" مجبورشان کرده‌اند به بلاروس بروند. در حال حاضر در این منطقه شب‌ها دمای هوا به پنج درجه سانتیگراد می‌رسد.
پلیس مرزی لهستان خبر داده که در کنار پیدا شدن سه جنازه توانسته هشت پناهجو را که در یک منطقه باتلاقی نزدیک مرز بلاروس گیر افتاده بودند، نجات دهد. پنج مرد و سه زن ساعت‌ها در باتلاق گیر کرده بودند. دو تن از آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند.مرز بین لهستان و بلاروس در حال حاضر در مرکز اخبار قرار دارد. رئیس جمهور لهستان، آندره دودا اول ماه جاری میلادی در مرزهای این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد. این به این دلیل بود که در ماه پیش هزاران پناهجو و مهاجر از خاورمیانه و از طریق بلاروس وارد اتحادیه اروپا شدند. لهستان همچنین شروع به کشیدن حصار در مرزهایش با بلاروس کرد.
اتحادیه اروپا از "اقدام تلافی‌جویانه" بلاروس سخن گفته و می‌گوید الکساندر لوکاشنکو قصد دارد تحریم‌های اتحادیه اروپا را با این اقدامات تلافی کند. ادعا می‌شود که ماموران بلاروس پناهجویان را به طور هدفمند وارد این کشور کرده و آنها را به سمت مرزهای اتحادیه اروپا می‌فرستند.




 
برچسب ها: پناهجویان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها