به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : ۲۹۵۲۵۵

آمریکا به تاجیکستان واکسن فایزر داد

آمریکا به تاجیکستان واکسن فایزر داد
گروه بین الملل: سفارت آمریکا در شهر دوشنبه از ارائه ۱۱۵ هزار دوز واکسن فایزر به تاجیکستان خبر داد. بر اساس اطلاعات سفارت آمریکا، آمریکا ۳۲۵۲۶۰ دوز واکسن فایزر را در چارچوب برنامه کوواکس سازمان بهداشت جهانی در اختیار تاجیکستان قرار داده و قرار است بیش از ۲۱۰ هزار دوز دیگر این واکسن تا پایان هفته جاری به تاجیکستان وارد شود.
تاجیکستان تا کنون بر اساس برنامه کوواکس نزدیک پنج میلیون دوز واکسن‌های مدرنا، کوروناواک، آسترازنکا و اسپوتنیک دریافت کرده است.
بیش از دو میلیون دوز از این واکسن‌ها را آمریکا در اختیار تاجیکستان گذاشته است. از جمله حدود دو ماه پیش آمریکا یک میلیون و پانصد هزار دوز واکسن مدرنا در اختیار تاجیکستان گذاشت. آمریکا در چارچوب برنامه کوواکس همچنین بیش از ۴۶۱ هزار دوز واکسن آسترازنکا را در چند مرحله در اختیار تاجیکستان گذاشته است.
سفارت آمریکا در دوشنبه همچنین از اعطای هشت یخچال ۲۵۸ لیتری به مرکز ملی واکسیناسیون تاجیکستان خبر داد. تا حالا صندوق کودکان سازمان ملل متحد پنج یخچال را نصب کرده است. از این یخچال‌ها برای نگهداری واکسن‌ها استفاده می‌شود. تاجیکستان از سه ماه پیش تزریق واکسن ضد بیماری کووید ۱۹ را برای افراد بالای ۱۸ سال این کشور اجباری کرد.
وزارت بهداشت و تأمین اجتماعی تاجیکستان می‌گوید تا حالا بیش دو میلیون نفر در این کشور واکسن گرفته‌اند. در همین حال، وزارت بهداشت تاجیکستان ادعا می‌کند که از یک هفته پیش هیچ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی و ثبت نشده است.منابع رسمی می‌گویند، از آغاز روند شیوع این ویروس در تاجیکستان۱۷۰۸۴ نفر به آن مبتلا شده و ۱۲۴ نفر فوت کرده‌اند. اما بسیاری به درستی این آمار باور ندارند و شمار واقعی مبتلایان و به این ویروس و موارد فوتی را بمراتب بیشتر از آمار رسمی می‌دانند.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها