به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۲۹۵۲۶
احضار طیب‌نیا به مجلس با عناوین جدید!

دلايل عجيب براي احضار مجدد وزير اقتصاد

گروه اقتصادي: معاون پارلمانی وزیر اقتصاد با بیان اینکه تعداد نامه‌های دریافتی این وزارتخانه از نمایندگان بسیار بالاتر از سایر وزارتخانه است، گفت: علی طیب‌نیا سه شنبه هفته جاری برای پاسخگویی به موضوع خالی بودن خزانه و برخورد حراست یک بانک با یک نماینده مجلس، به مجلس می‌رود.
دلايل عجيب براي احضار مجدد وزير اقتصاد
به گزارش مهر، علی اصغر یوسف‌نژاد امروز در نشست خبری در وزارت امور اقتصادی و دارایی با تشریح وظایف معاونت حقوقی و پارلمانی این وزارتخانه گفت: به دلیل گستردگی وظایف وزارت اقتصاد در حوزه هایی از جمله بانکی، بیمه، بورس، خصوصی سازی و ... مطالبات نمایندگان از این وزارتخانه بیش از سایر بخش ها است. مطالبات نمایندگان بیشتر جنبه اقتصادی یا مرتبط با مسایل اقتصادی را دارد و تلاش مي‌کنیم که ارتباط مناسبی بین مطالبات برقرار کنیم.

وی تصریح کرد: غالباً حقوق نمایندگان به صورت سئوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و ... مطرح مي‌شود که مورد احترام وزارت اقتصاد است و ئسوال یا تحقیق و تفحص به عنوان محدودیت تلقی نمي‌شود بلکه از آن به عنوان فرصت استفاده مي‌گردد. یوسف نژاد با اشاره به اینکه باید سئوالات از وزیر اقتصاد جنبه‌هاي ارشادی و مرتبط با وظایف وزارتخانه مربوطه باشد، تصریح کرد: برخی‌ها تلاش مي‌کنند بین دولت و مجلس تنش ایجاد کنند اما ما اجازه چنین کاری به آنها نمي‌دهیم.

وی از اتمام اصلاح قانون مالیات‌ها در کمیسیون‌هاي تخصصی مجلس و ارایه آن به هیات رئیسه مجلس خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این، قانون همچنان طرح‌های تحول اقتصادی در وزارت اقتصاد دنبال مي‌شود که مهمترین آن مربوط به اصلاح نظام بانکی است. معاون حقوقی و پارلمانی وزارت اقتصاد در مورد اینکه آیا فاز دوم هدفمندی یارانه ها در بودجه 93 اعمال مي‌شود یا خیر؟ گفت: از آنجا که لحاظ فاز دوم در بودجه نیازمند تعامل مجلس با دولت است، به همین دلیل دولت آن را در قالب لایحه بودجه نیاورده و فاز دوم فعلاً در بودجه 93 اعمال نمی‌شود.

وی با اشاره به تبصره هدفمندی یارانه ها، گفت: اعداد و ارقامی در تبصره ارایه شده و قرار است در مجلس مورد بحث قرار گیرد اما از آنجا که فاز دوم هنوز مطرح نیست و مجلس نظر خود را در مورد آن نداده است، فعلاً همان قانون فعلی هدفمندی اجرا خواهد شد. یوسف نژاد در مورد اینکه پس از ماجرای استعفای شفاهی وزیر اقتصاد در صحن مجلس آیا میزان مراجعه وی به مجلس کاهش یافته یا خیر؟ گفت: حضور وزیر در مجلس باید براساس مطلب یا موضوعی باشد که در هیات رئیسه یا کمیسیون‌ها مطرح است اما پس از آن جلسه مورد اشاره باز هم وزیر به کمیسیون‌ها و هیات رئیسه رفته است.

وی ادامه داد: حضور طیب نیا وزیر اقتصاد در جلسه روز سه شنبه مجلس به منظور پاسخ به سئوال یکی از نمایندگان در مجلس است و به عنوان نمونه، قرار است در یکی از سئوالات در مورد برخورد حراست یکی از بانک‌ها با یک نفر از نمایندگان مجلس پرسش مطرح شود. یوسف نژاد افزود: همچنین در جلسه این هفته مجلس با توجه به گفته رئیس‌جمهور، قرار است در مورد خالی بودن خزانه از وزیر اقتصاد سئوال شود.

معاون حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد تصریح کرد: با توجه به سئوالی که در مورد برخورد حراست یکی از بانک‌ها با نماینده مجلس پیش آمده، مي‌گویند که بهتر است سوالات مرتبط با وظایف وزرا باشد تا کارایی لازم به دست آید. درخواست‌هایی که از وزیر اقتصاد مطرح مي‌شود، بیشتر جنبه وام و اقتصادی دارد؛ به خاطر همین این وزارتخانه بیشتر از سایر وزارتخانه ها مدنظر نمایندگان است و این موضوع را نامه‌ها، مراجعات و موضوعات مطروحه در مجلس مي‌گوید. یوسف نژاد ادامه داد: در عین حال، تعداد نامه‌هاي دریافتی وزارت اقتصاد از نمایندگان بسیار بالاتر از سایر وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از وزارت اقتصاد هنوز مراحل نهایی خود را طی نکرده است، گفت: البته پیشنهادات مربوطه هم اکنون در مرحله بررسی در کمیسیون و هیات رئیسه قرار دارد اما مصوبه نهایی آن هنوز بیرون نیامده است. معاون حقوقی و پارلمانی وزارت اقتصاد در مورد سئوال از وزیر اقتصاد در مجلس درباره اظهارنظر ارزی چند ماه گذشته رئیس کل بانک مرکزی گفت: اظهار نظر نمي‌تواند معیار سئوال از وزرا باشد، چرا که اظهار نظرها تا زمانی که جنبه اداری و مصوبه را طی نکرده نمي‌تواند مورد اعتراض قرار گیرد و هر زمان این اظهارات عملی شد یا با وظیفه اداری همخوانی پیدا کرده مي‌تواند مورد سوال قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید با تطبیق عملکرد یک شخص یا وظیفه اجرای آن مطرح شود و این طور نیست که به خاطر گستردگی کار وزارت اقتصاد مسایل مربوط به دستگاه‌هاي دیگر نیز به وزیر اقتصاد مربوط شود. یوسف نژاد خاطرنشان کرد: اینکه وزیر اقتصاد عضو ستادهای اقتصادی تصمیم گیر است، نمي‌تواند برای سئوال از وزیر اقتصاد به خاطر اظهارات سایر افراد باشد.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۱۵:۳۸
از این بنده خدا چرا می پرسن؟ عرضه داشتن از احمدی نژاد می پرسیدن. احمدی نژاد اینارو خوب میشناخت که محلشون نمیذاشت.
(201482)
ج.....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۱۵:۴۰
جناب وزیر اگر صد بار هم احضار بشید. بروید ولی کارت هدیه ندهید. رسالتتان را در قبال مردم از دست ندهید. که صد البته نمی دهید. (201484)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۲۰:۰۶
نا امید از همه جا !!
نمی دانم چرا تا کنون سنگ روحانی را به سینه می زدم؟
سهمیه بنزینم قطع شد توسط مردی که با لبخند آمد با این سهمیه چرخ زندگی فلاکت بارم را می چرخاندم!
آقای روحانی فرق تو با محمود فقط در همین بود که با لبخند آمدی و مارا به خاک سیاه نشاندی! شاید تقصیر تو هم نیست! دوره دوره ی نامردیه!!!!! (201590)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۲۰:۵۸
آیا از جریان رشوه معاون وزیر راه به نماینده مجلس و رد آن توسط نماینده مجلس شنیده اید ؟
شما فعلا با این دولت راستگویان حال کنید... (201610)
وحید
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۱۶:۰۰
یاد داستان طلحه و زبیر افتادم و بیعتشون با امام علی که بعد که دیدن از پول و مال و منال و امتیازات خاص خبری نیست جنگ جمل رو راه انداختن. البته نعوذ بالله قصد مقایسه دولت و وزرا رو با مولا ندارم که مسلما خاک پای امام علی هم نیستن اما بعضی نماینده ها (اغلبشون منظورمه) دست طلحه و زبیر رو هم از رو بستن (201486)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۱۷:۱۸
قياستان مع الفارق است! هرچند گفته ايد که قصد مقايسه نداريد، اما اغلب چون آقايان شأن خود را کمتر از مولي الموالي نمي دانند!، امر بر ايشان مشتبه شده و اگر چه جنابعالي قصد قياس نداشته ايد اما به همان دليل مذکور، اين تمثيل، اهانت به آن يگانه خلقت است. (201535)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۱۶:۴۰
این نماینده هام مثل اینکه خیلی بهشون حال میده ینفرو احضار میکنن .
کم کم داره میشه یه سرگرمی تو مجلس . منم بازی (201508)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۱۶:۵۳
چرا اینقدر ادا در می اورید یکضرب به جناب وزیر بگوئید کلات کو!!!!!!!!!!!!!!! (201515)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۱۷:۰۴
کاش روحانی از دوره 8 ساله اصلاحات درس میگرفت، عدم اعتماد به مردم حامی رئیس جمهور جهت مقابله با افراطیون روحانی را هم به سرنوشت سید عزیز خاتمی دچار خواهد ساخت ، همیشه هم نرم خویی جوابگو نیست (201527)
علی
United States
۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۱۷:۳۵
اقای وزیر این اقایان از شما چه میخ.اهند لطفا برای مردم بگویید اگر این سوال که حراست با نماینده برخورد کرده چون فکر میکنند با سایرین فرق دارند ای کاش ازادی کامل در مطبوعات وجود داشت تا ملت از همه امور اگاه بودند خدا به داد ملت برسد (201541)
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۱۹:۰۷
انتظار داریم که وزیر به مجلس بروند و از کارت گرفتن هم خم به ابرو نیارن. و در جواب سئوالهای پایداریها بابت خزانه خالی، علت اصلی آن که بی کفایتی و بی قانونی و امین نبودن مجریان هشت سال گذشته رو بیان کنند. (201572)
علاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۱۹:۲۸
یکی از سوالا برخورد حراست یکی از بانک‌ها با یک نفر هست!!!!! یعنی این نماینده رو باید استغفرالله (201579)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۱۹:۳۹
سلام به بهار
یک صحبت با شما از طرف یک مخالف جدی شما
اینکه خبر ها و مخاطبانتان طوری است که کمتر مخالفی از سایتتان بازدید می کند از کامنتها و + و - ها میشه فهمید خب چه چیز را می رساند ؟
یک نکته اگر سایت شما را در یک ماه گذشته بررسی کنید یک خبر نبوده که اصلاح طلب را زیر سوال ببرد مگر اصلاح طلبان معصومند یا شما ؟ (201580)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۲۰:۳۷
این نماینده های افراطی که قبلا با کارت هدیه وکیل الدوله شده بودند ، الان که جیره و مواجب شون نمیرسه به هر دری میزنن تا انتقام بگیرند اما این یک و نیم سال باقیمانده هم می گذرد و آنها جایی در مجلس اعتدالی94 ندارند. (201600)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۲۰:۴۰
اگه بهشون وام ميدادند هيچ مشکلي نبود (201602)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ۲۱:۴۵
نماینده های مجلس باعث شرمساریست وجود انسانهایی مثل شما بعنوان نماینده مردم...نزدیک به 2500 تذکر به دولتی که 5ماهه بر سرکار امده و سکوت در برابر8 سال قانون گریزیها و چپاول اموال بیت المال در دولت گذشته.....باور کنید قیامتی هست ،حساب کتابی هست،......زمستون میره روسیاهی به ذغال میمونه (201617)