به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۹۵۳۳۷

پایان خلاء سیاسی در لبنان

پایان خلاء سیاسی در لبنان
گروه بین الملل:  پارلمان لبنان  در پایان جلسه‌ای هشت ساعته به دولت نجیب میقاتی، نخست‌وزیر جدید این کشور رای اعتماد داد.
دولت نجیب میقاتی که ۲۴ عضو دارد توانست نظر مساعد ۸۵ نماینده پارلمان را جلب کند. این در حالی است که ۱۵ نماینده به دولت جدید رای اعتماد ندادند.
ماموریت اصلی دولت جدید لبنان که پس از ۱۳ ماه بی‌ثباتی سیاسی تشکیل شد مقابله با بحران اقتصادی و جلوگیری از فروپاشی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خواهد بود. دولت حسان دیاب، نخست‌وزیر پیشین لبنان به دنبال انفجار شدیدی که روز چهار اوت (۱۴ مرداد) سال گذشته در بندر بیروت روی داد استعفاء داده بود.
جلسه بررسی برنامه دولت نجیب میقاتی در پارلمان لبنان قرار بود ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی آغاز شود اما به دلیل قطع برق با حدود یک ساعت تاخیر تشکیل شد. تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است نمایندگان پارلمان را در محوطه بیرون ساختمان در انتظار پایان خاموشی و آغاز جلسه پارلمان نشان می‌دهد.جریان برق طی ماههای گذشته در برخی از مناطق لبنان ۲۲ ساعت از شبانه‌روز قطع بود.
تاخیر در تشکیل دولت جدید لبنان طی ماههای گذشته به بحران اقتصادی در این کشور دامن زد. بانک جهانی بحران اقتصادی در لبنان را یکی از جدی‌ترین بحران‌های اقتصادی از سال ۱۸۵۰ میلادی توصیف کرده است. بسیاری از شهروندان لبنان طبقه حاکم بر این کشور را عامل بحران مالی و اقتصادی کنونی می‌دانند.یکی از چالش‌های پیش‌روی دولت جدید لبنان دستیابی به توافق با صندوق بین‌المللی پول به عنوان گامی گریزناپذیر برای خروج از بحران اقتصادی خواهد بود. نجیب میقاتی وعده داده است که همزمان با از سرگیری مذاکرات با این نهاد بین‌المللی طرحی برای احیای اقتصاد لبنان تهیه خواهد کرد.


 
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها