به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۲۹۵۳۴۹

خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامتی

خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامتی
گروه علمی: روغن نارگیل دارای چربی‌های اشباع‌شده و اسیدهای چرب مفیدی است که بدون شک در حفظ سلامت بدن مؤثرند. برای آگاهی از دیگر فواید این روغن شگفت‌انگیز مطلب زیر را از دست ندهید.

1.کاهش وزن: اسیدهای چربی که در روغن نارگیل وجود دارند، قادر هستند اشتها را به شکل چشمگیری کاهش دهند. این کاهش اشتها در طولانی‌مدت منجر به کاهش وزن می‌شود.

2.افزایش کلسترول خوب یا HDL: طی تحقیقی که روی ۴۰ خانم صورت گرفت، مشخص شد روغن نارگیل در مقایسه با روغن سویا، در کاهش کلسترول بد LDL را و افزایش کلسترول خوب HDL مؤثرتر است. افزایش HDL  با بهبود سلامت متابولیک و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در ارتباط است.

3.حفظ سلامت پوست، مو و دندان: استفاده از روغن نارگیل به صورت موضعی نیز امکان‌پذیر است. تحقیقات نشان داده‌ است روغن نارگیل به عنوان مرطوب‌کننده‌ی پوست گزینه مناسبی است و همچنین می‌تواند از موها در برابر آسیب‌ها، به خوبی محافظت کند. از دیگر کاربردهای روغن نارگیل، می‌توان به بهبود سلامت دهان و دندان اشاره کرد. استفاده از عصاره نارگیل در دهان‌شویه‌ها باکتری‌های مضر را از بین می‌برد و بوی بد دهان را کاهش می‌دهد.

4.افزایش روند چربی‌سوزی: تری‌گلیسرید با زنجیره متوسط که در روغن نارگیل وجود دارند، در مقایسه با چربی‌هایی با زنجیره‌های بلندتر، می‌توانند کالری مصرفی در طول ۲۴ ساعت را تا پنج درصد افزایش دهند که همین امر سبب تسریع سوخت و ساز بدن و در نهایت کاهش چربی بدن می‌شود.توجه داشته باشید روغن نارگیل به طور گسترده در بسیاری از غذاها می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد و بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد؛ اما به دلیل دارا بودن میزان بالایی از چربی اشباع شده، بهتر است از روغن نارگیل بیش از دو قاشق غذاخوری (28 گرم) در روز مصرف نکنید.
برچسب ها: روغن نارگیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها