به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۲۹۵۳۵۶

ورزش‌کردن موجب‌انباشت‌کلسیم در عروق می‌شود

ورزش‌کردن موجب‌انباشت‌کلسیم در عروق می‌شود
گروه علمی:نتایج یک بررسی نشان می دهد: ورزش کردن برای سلامت قلب مفید است اما می تواند انباشت کلسیم در عروق را افزایش دهد.اگرچه فعالیت بدنی برای سلامت قلب مفید است، در برخی موارد ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را در فرد افزایش دهد.

به گفته محققان، ورزش کردن می تواند باعث افزایش سرعت تشکیل رسوبات کلسیم موسوم به پلاک در عروق کرونر شود. در این بررسی مشخص شد در افرادی که به طور مرتب ورزش می کنند میزان انباشت کلسیم در عروق کرونری آنان بیشتر است.به گفته محققان آمریکایی، فعالیت بدنی یکی از فاکتورهای کلیدی در برخورداری از سبک زندگی سالم است اما افرادی که شروع به ورزش می کنند ممکن است سطح کلسیم انباشته شده در عروق کرونری آنان افزایش یابد.به گزارش یونایتدپرس، هرچند محققان تاکید کردند حتی در افرادی که انباشت پلاکها افزایش پیدا کند، تاثیر مثبت فعالیت بدنی منظم بر حفظ وزن متناسب و تقویت سلامت قلب و ریه ها از خطرات احتمالی ورزش کردن بیشتر است.
برچسب ها: ورزش کردن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها