به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۲۹۵۳۷۸

درخواست آمریکا و انگلیس از ایران

درخواست آمریکا و انگلیس از ایران
گروه سیاسی: وزیران امورخارجه آمریکا و انگلیس در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و درباره ایران و موضوعات دیگر رایزنی کردند.
وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه ای که روی وب سایت این وزارتخانه قرار گرفته است، اعلام کرد که آنتونی بلینکن و الیزابت تراس وزیران امورخارجه آمریکا و انگلیس در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کردند.در این اطلاعیه آمده است: "دو طرف در این دیدار درباره یک سری موضوعات، شامل اوضاع افغانستان، بحران تغییرات آب و هوایی، ایران، ایندوپاسیفیک آزاد و همچنین تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور بحث و رایزنی کردند."
بلینکن نیز در صفحه توییتر خود درباره این جلسه نوشت:‌ «دیدار چهره به چهره خوبی برای اولین بار با وزیر خارجه انگلیس لیز تراس داشتم و درباره اولویت‌های مشترک از ایران و افغانستان گرفته تا ایندوپاسیفیک آزاد، صحبت کردم».وزاررت خارجه انگلیس نیز  درباره دیدار وزیر خارجه این کشور با همتای آمریکایی در نیویورک بیانیه صادر کرد و از رایزنی آنها درباره ایران خبر داد.
طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، تراس و بلینکن «درباره ضرورت آزادی فوری همه اتباع بریتانیایی و آمریکایی که به صورت خودسرانه در ایران بازداشت شده‌اند و همچنین ضرورت بازگشت ایران به مذاکرات برجامی در وین توافق کردند».وزرای خارجه آمریکا و انگلیس  در این دیدار همچنین درباره توافق نظامی انگلیس و آمریکا با استرالیا که شامل ایجاد زیردریایی اتمی است و اعتراض شدید فرانسه را به دنبال داشت، حرف زدند و این توافق را عاملی برای امنیت در این منطقه خواندند.


 
برچسب ها: ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها