به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۲۹۵۳۸۰

پیام ایران به نظامیان آمریکایی

پیام ایران به نظامیان آمریکایی
گروه سیاسی: رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز جهانی صلح، خطاب به نظامیان آمریکایی تاکید کرد: "اجازه ندهید حاکمان بی‌خرد دولت آمریکا و جنایتکاران تروریست و خون‌آشام نشسته در اتاق‌های فرماندهی ارتش این کشور شما را پیاده‌نظام سحرشده سیاست‌های سلطه و جنگ‌افروزی خود قرار دهند."
سرلشکر محمد باقری  با صدور پیامی فرارسیدن هفته دفاع مقدس و روز جهانی صلح را گرامی داشت و نوشت:فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت مقاومت، پایداری و سلحشوری و نمایش تاریخ‌سازی‌ها و فضیلت‌های ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی در جنگ تحمیلی هشت ساله استکبار جهانی علیه این ملت بزرگ در یکی از مقاطع حساس و خطیر تاریخ بشریت را پاس می‌داریم.
با ظهور انقلاب اسلامی و پدیدار شدن تهدید برای نظام ناعادلانه‌ی بین‌المللی قدرت‌های استکباری و استعماری جهان و ایجاد تزلزل در مناسبات ظالمانه‌ی رایج جهانی از سوی جمهوری اسلامی ایران، نظام سلطه و استکبار در یک ائتلاف گسترده و همه‌جانبه، صدام و رژیم بعثی حاکم بر عراق را به شعله‌ورسازی جنگ تحمیلی و تجاوز و اشغال بخش‌های وسیعی از میهن اسلامی ترغیب کرد.
این توطئه جهانی که با هدف نابودی انقلاب و محو نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده بود در برخورد با سد مقاومت، ایستادگی و پایداری ملت و رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های تاریخ‌ساز رزمندگان و ایثارگران ناکام ماند و این تهدید بزرگ در معادله‌ای معکوس برخلاف اراده ابرقدرت‌های شرق و غرب به عامل استحکام بیشترِ بنیان‌های انقلاب و بسط و نفوذ گفتمان آن در اقصی‌نقاط جهان تبدیل شد.
اکنون با گذشت چهار دهه از آغاز جنگ جهانی هشت ساله علیه ایران سربلند، با صراحت و اطمینان می‌توان گفت منشأ بسیاری از پیروزی‌ها و پیشرفت‌های انکارناپذیر و خیره‌کننده و در عین حال بازدارنده کشور طی این مدت ریشه در دفاع مقدس و قدرت و انرژی نهفته در فرهنگ آن دارد.
دفاع مقدس در حقیقت رمز ماندگاری و جهانشمولی انقلاب اسلامی و گنجینه ارزشمند و ثروت ملی ایرانیان برای کشف راه‌ها و مسئولیت‌های خطیر فرارو برای ارتقای عزت، کرامت، پیشرفت و پیش‌روندگی میهن اسلامی به سمت قله‌های رفیع اقتدار و منزلت جهانی است.نقش قابل ستایش و ملموس تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس در قدرت‌سازی بازدارنده برای کشور، ماندگارسازی این معجزه بزرگ در ذهن و واقعیت زندگی آحاد جامعه را رقم زد.
دفاع مقدس هشت ساله و ظرفیت مقاومت، صبر و تاب‌آوری ملت برابر توطئه‌ها و ترفند‌های دشمنان، از مؤلفه‌های قدرت ملی و ارکان بازدارنده ایران اسلامی است که به‌عنوان نماد پیروزی و اقتدار ملی توانسته است افزایش عمق راهبردی انقلاب و شکل‌گیری ژئوپلیتیک مقاومت در منطقه غرب آسیا را به واقعیتی مسلّم تبدیل کند، به گونه‌ای که امروز هیچ بیگانه و بیگانه‌پرستی، خیال تجاوز به مرز‌های هویتی و سرزمینی ایران و ایرانیان را در سر نپروراند.
تلاقی روز جهانی صلح (21 سپتامبر) با طلیعه پاسداشت حماسه دفاع مقدس ملت ایران (31 شهریورماه) پدیده‌ای معنادار است که می‌تواند ما را به حقایق و ضرورت‌های تاریخی رهنمون و دلالت دهد.در حالی که صلح به نبودِ جنگ و خشونت و احترام به حقوق متقابل ملت‌ها در چارچوب منشور ملل متحد اشاره دارد، آمریکا، رژیم صهیونیستی و همراهان و هم‌صدایان منطقه‌ای و جهانی آنان در گفتمان و عملیات کاملاً مزورانه و فریبکارانه، چنان خود را سینه‌چاک انسان‌دوستی نشان داده‌اند که گویی این، آن‌ها هستند که منادی واقعی صلح هستند! در حالی که آن‌ها با دیکته کردن تعریف خاصی از صلح به دنیا عامل جنگ‌ها، چالش‌ها و تنش‌های نظامی و تحمیل ناامنی، آوارگی، بدبختی و بی‌خانمانی ملت‌های غرب آسیا به‌ویژه در دهه‌های اخیر بوده‌اند.
سیرک صلح‌طلبانه غربی_صهیونیستی و عملکرد جنایتکارانه آمریکا در اقصی‌نقاط عالم، عمق فاجعه تهدید صلح را به تصویر می‌کشد و سرمایه‌گذاری و تأمین مالی نظامی قدرت‌های جهانی نیز هرگز نشانی از صلح‌طلبی در جهان ندارد.
نگاهی به جنگ یمن و جنایاتی که بر ملت غیور و مظلوم این کشور می‌گذرد، بیانگر این حقیقت است که ورای شعار صلح‌طلبی غربی، بخش عمده جنگ‌افزار‌های مورد استفاده عربستان و ائتلاف جنایتکار علیه ملت یمن از جانب سردمداران کشور‌های به اصطلاح صلح‌طلب و بشردوست به‌ویژه آمریکا تأمین می‌شود.
در این رهگذر با تأسی به دیپلماسی فطرت‌محور و وجدان‌مدار مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در تعامل با جوانان غربی، سخنی هم با سربازان و نظامیان آزاداندیش ارتش ایالات متحده آمریکا عامل جنگ، آشوب و ناامنی و سردمدار جبهه ضد صلح در صحنه بین المللی دارم که در پرسشی با آنان در میان می‌گذارم.به راستی آیا تاکنون به این سوال اندیشیده‌اید که ارتش آمریکا ده‌ها هزار کیلومتر دورتر از خانه و کاشانه و خاک کشور خود با جنگ‌افروزی و اشغالگری در کشور‌های دیگر در پی چیست؟آیا حضور آن‌ها در کشور‌های تحت تجاوز، اشغال و جنگ ازجمله در عراق و افغانستان و... به راستی صلح، امنیت و آرامش به ارمغان آورده است؟آیا به راستی باید باور کرد عقب‌نشینی عجولانه از پایگاه‌های نظامی در افغانستان برای صلح، آرامش و دموکراسی در افغانستان است؟ کافی است نگاهی به این روز‌های این کشور بیاندازیم.
مقداری به واقعیت‌ها و رخداد‌های این روز‌های یمن بیاندیشید تا ببینید حمایت و مجاورت ارتش آمریکا با ائتلاف سعودی چه بر سر مردم مظلوم و بی دفاع یمن آورده است.
اجازه ندهید حاکمان بی‌خرد دولت آمریکا و جنایتکاران تروریست و خون‌آشام نشسته در اتاق‌های فرماندهی ارتش این کشور با چهره‌پردازی‌های موهوم و سخیف، بین شما و حقایق و واقعیات بین‌المللی فاصله اندازند و شما را پیاده‌نظام سحرشده سیاست‌های سلطه و جنگ‌افروزی خود قرار دهند!
آن‌ها در تلاش هستند شما را از هرگونه تفکر و تأمل پیرامون برخی مسائل و واقعیات تلخ آشکار و انکارناپذیر جهان که محصول طراحی و برنامه‌ریزی لابی صهیونیستی است، بترسانند و بگریزانند.منطق سلیم اقتضا می‌کند سهم خود در سیاهه ظلم، جنایت، جنگ، خشونت و ناامنی و بی‌خانمان کردن صد‌ها هزار انسان در جای جای عالم امروز که مشتاق و در عین حال محروم از زندگی با عزت، امنیت و آرامش هستند را پیدا و در مدار فطرت و وجدان خود پیرامون آن قضاوت کنید.مطمئن هستم ذهن کنجکاو و جستجوگر شما می‌تواند پاسخی شجاعانه و مسئولیت‌آفرین برای این پرسش‌ها پیدا و آنگاه نقش خود در قبال آن ترسیم کند.صلح پایدار و ماندگار، امری شدنی و قابل دسترس است به شرط آنکه در پرتو عدالت و خارج از دایره و سلطه گفتمان و تعریف آمریکایی دنبال شود.
از نظرگاه جمهوری اسلامی ایران صلح عادلانه که ارمغان آن صلح واقعی و دوستی راستین است، همان گفتمانی است که ایران اسلامی منادی آن است و آن را حلقه گمشده امروز دنیا می‌داند... . در این میان، آنچه مایه امیدواری است، روشن شدن اهداف و مطامع جریان‌های استعمار نوین آمریکا و غرب برای ملت‌های جهان است که در حال بازگشت به فطرت پاک و الهی خویشتن هستند.
در ایامی که دفاع مقدس و مقاومت بزرگ و بیداری‌بخش ملت ایران برابر استکبار و سلطه جهانی توسط همه حق‌طلبان و جستجوگران صلح واقعی در جهان مورد تکریم و ستایش قرار می‌گیرد، با تأکید بر صیانت از گوهر صلح، عدالت و کرامت انسانی در جغرافیای عالم، اعلام می‌داریم:
در تاریخ ملت‌ها نمونه‌های پرشماری از مبارزه حق علیه تجاوز و بی‌عدالتی وجود داشته است که به لحاظ اهمیت آن در فرهنگ دفاعی، با بهره‌گیری از تاریخ ضد استعماری ایران و الهام گرفتن از دفاع مقدس هشت ساله، نکات عبرت‌آموزی پیشِ روی آزادی‌خواهان جهان قرار می‌دهد که برای پیشرفت و پیشبرد اهداف صلح‌طلبانه می‌تواند مورد اهتمام جدی قرار گیرد. دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران به تأسی از رسالت الهی پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) و بر مبنای آیه شریفه «وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» حمایت از مستضعفان و ستم‌دیدگان جهان و مقابله با ظالمان و متجاوزان است.
در پایان یاد، نام، خاطره و آرمان‌های بلند و الهام‌بخش امام راحل عظیم‌الشأن (ره)، شهیدان همیشه جاوید هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به‌ویژه سردار دل‌ها سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و امیر قلب‌ها سپهبد شهید علی صیاد شیرازی که هستی خود را برای امنیت، آرامش، سربلندی و سرافرازی ملت ایران به میدان آوردند و در طبق اخلاص اهدا کردند، گرامی می‌داریم و ضمن تأکید بر آمادگی‌های همه‌جانبه نیرو‌های مسلح مقتدر کشور برای مقابله قاطع با هر نوع تهدید علیه استقلال، تمامیت ارضی و امنیت کشور و دستاورد‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از درگاه خدای بزرگ طلب می‌کنیم ما را با تبعیت از مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، قدردان آنان و پاسدار حریم خون و هدف مقدس‌شان قرار دهد.



 
برچسب ها: ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها