به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۲۹۵۳۸۹

امروز آخرین مهلت ثبت‌نام تارا است

امروز آخرین مهلت ثبت‌نام تارا است
گروه اقتصادی: هفتمین پیش‌فروش یکساله محصولات ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۰ که از روز (یکشنبه) در قالب طرح پیش فروش تارا دستی آغاز شده بود، امروز سه‌شنبه پایان می‌یابد.بیش از یکماه از آخرین طرح پیش‌فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو که اواخر مردادماه سال جاری اجرا شد، می‌گذرد و از مهمترین علل این وقفه، مواردی همچون اعلام نارضایتی خودروسازان از آخرین مصوبه شورای رقابت عنوان شد؛ البته که رئیس شورای رقابت نیز در این رابطه اعلام کرد: بهتر است خودروسازان طبق مصوبه عمل کرده و تعهدات خود را نیز انجام دهند و به این هم فکر کنند که اگر در موقعیت مسلط در بازار قرار دارند، بایستی انصاف را هم در نظر بگیرند.

این خودروساز ثبت‌نام برای مرحله جدید پیش‌فروش با موعد تحویل حداکثر یکساله تارا دستی را از روز (یکشنبه ۲۸ شهریور) به مدت سه روز آغاز کرد. موعد تحویل خودروها در طرح پیش فروش تارا اردیبهشت تا مهر سال ۱۴۰۱ و مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد منتخبان، تعیین شده است.

پس از اتمام مهلت ثبت‌نام طبق روال همه طرح‌های فروش ایران‌خودرو، یک روز بعد (چهارشنبه/ ۳۱ شهریورماه) قرعه‌کشی را برای تعیین منتخبان طرح پیش فروش تارا در حضور نمایندگان نهادهای نظارتی انجام می‌شود و مراسم قرعه‌کشی به صورت مستقیم از سایت ایران‌خودرو به نشانی www.ikco.ir پخش خواهد شد.

اسامی مشتریان نهایی نیز حداکثر سه روز پس از پایان زمان ثبت‌نام از طریق سایت فروش محصولات این شرکت به نشانی esale.ikco.ir که ثبت‌نام نیز از طریق همین سایت صورت می‌پذیرد. ضمن اینکه پیامک نیز برای منتخبان ارسال می‌شود. پس از مشخص شدن برندگان طرح پیش فروش تارا، (مشتریان نهایی) ظرف مدت پنج روز فرصت دارند تا وجه خودرو را معادل ۱۴۰ میلیون تومان واریز و ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

پیش فروش تارا در ۵ رنگ
طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، به منظور تنوع بخشی به رنگ محصول در این طرح، تارا به رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری، مشکی آبنوس، ‌ آبی رویال و آبی کبود عرضه شده است و در برنامه‌ریزی صورت گرفته، در آینده نزدیک، رنگ‌های خاص سفارشی نیز به طیف رنگ‌های محصول تارا افزوده خواهد شد.
 
طبق اعلام ایران خودرو، این گروه صنعتی برنامه افزایش ظرفیت تولید «تارا» را براساس تقاضای بازار در دستور کار دارد و دستیابی به بالاترین سطح کیفی محصول تارا از اولویت‌های این مجموعه خودروسازی است.
در حالی مبلغ پیش‌پرداخت برای ثبت‌نام در طرح پیش فروش تارا ۱۴۰ میلیون تومان تعیین شده است که این خودرو در بازار ۳۷۰ میلیون تومان قیمت دارد.قیمت کارخانه‌ای تارا نیز حدود ۲۹۰ میلیون تومان و ۶۵۰ هزار تومان است.

آگهی ۶۰۰ میلیونی خرید تارا
البته قیمت بازار آزاد تارا دستی دقیقا مشخص نیست و قیمت‌های متفاوتی برای این خودرو در بازا آزاد عنوان می‌شود. در برخی از آگهی‌ها قیمت تارا دستی ۴۰۰ میلیون تومان است و در برخی دیگر تا ۵۰۰ میلیون تومان هم قیمت‌گذاری شده است. بر این اساس قیمت تارا دستی در بازار آزاد هنوز مشخص نیست.

قیمت تارا دنده‌ای هم در بازار آزاد از ۴۵۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۶۰۰ میلیون هم می‌رسد. اگرچه برخی از آگهی‌دهندگان قیمت تارای اتومات خود را تا ۸۹۰ میلیون تومان هم آگهی کرده‌اند.اما فعالان بازار معتقدند که قیمت این خودرو به دلیل عرضه تازه در بازار، مشخص نیست و احتمالا با افزایش عرضه تارا به بازار آزاد، کمی تعدیل می‌شود و قیمت تارا کاهش پیدا می‌کند.
برچسب ها: خودرو تارا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها