به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۲۹۵۴۰۸

آزمایش کرونا در فرودگاه‌های مختلف جهان

آزمایش کرونا در فرودگاه‌های مختلف جهان
گروه جامعه:در شرایط کنونی، مسافران باید قبل از سفر کاری یا تفریحی آزمایش کرونا انجام دهند و هتل‌های سراسر جهان نیز برای تشویق اقامت، گزینه‌های راحت و حتی آزمایش ارائه می‌دهند.فرودگاه‌ها با راه‌اندازی مراکز آزمایش کووید- ۱۹ قصد دارند تا سفر (ارائه امکانات برای همه، خدمات خودرویی و آزمایش‌های سریع در ورودی و خروجی سالن‌ها) را تسهیل کنند البته باید بدانید که همه آزمایش‌های کووید- ۱۹ مجوز ورود به هر کشوری در جهان نیستند و هر کشور شرایط مختلفی دارد.

فرودگاه بین‌المللی توکیو، ژاپن
کلینیک دانشگاه توهو در فرودگاه، آزمایش‌های پی سی آر (PCR) را برای مسافران خارج از کشور ارائه می‌دهد و مسافران برای رزرو نوبت باید از قبل تماس بگیرند. هزینه این آزمایش حدود ۳۱۷ پوند و نتایج آن در عرض ۲۴ ساعت در دسترس است.
 
فرودگاه بین‌المللی ابوظبی، ایالات‌متحده عربی
این فرودگاه با شرکت Pure Health (تامین‌کننده تجهیزات پزشکی) و Tamouh Healthcare همکاری می‌کند تا آزمایش PCR را در محل انجام دهد و از این طریق آزمایش‌های سریع را برای مسافران ارائه کند. این آزمایش برای مسافران ورودی رایگان است و نتایج آن در ۹۰ دقیقه آماده خواهد شد.
 
فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی، هند
فرودگاه بمبئی آزمایش PCR را برای همه مسافران ورودی بین‌المللی ارائه می‌دهد و تا آماده شدن جواب آزمایش، غذا و نوشیدنی رایگان از یک منوی ویژه در سالن به مسافران ارائه می‌شود. هزینه این آزمایش ۴۰ پوند و نتایج آن در هشت ساعت در دسترس است.
 
فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ
این فرودگاه برای ارائه آزمایش سریع PCR با شرکت بیوتکنولوژی Prenetics همکاری می‌کند و به مسافران خدمات ارائه می‌دهد و افراد باید حداقل چهار ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشند و از دو هفته قبل می‌توان نوبت رزرو کرد. هزینه آزمایش ۴۹۹ دلار هنگ‌کنگ و نتایج آن طی دو ساعت در دسترس است.
 
فرودگاه بین‌المللی استانبول، ترکیه
این فرودگاه با همکاری گروه پزشکی Safak، Biotest و TRG International Health Services، آزمایش‌های PCR، آنتی‌بادی و آنتی‌ژن را ارائه می‌دهد. مسافران باید برای انجام آزمایش PCR به مرکز آزمایش بروند و بر روی دستگاه، روی دکمه «می‌خواهم آزمایش شوم» کلیک کرده و شماره دریافت و بعد از طریق دستگاه نوبت جواب‌دهی دریافت کنند. هزینه آزمایش PCR  حدود ۲۲ پوند و نتایج آن در سه ساعت در دسترس است. هزینه آزمایش آنتی‌بادی حدود ۲۶پوند و نتایج آن ۳۵ تا ۴۵ دقیقه‌ای آماده و هزینه آزمایش آنتی‌ژن حدود ۱۵ پوند و نتیجه آن ۲۰ دقیقه بعد ارائه می‌شود.
 
فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن، استانبول
این فرودگاه با همکاری Smartlab آزمایش‌های PCR، آنتی‌بادی و آنتی‌ژن را ارائه می‌دهد. شهروندان ترک می‌توانند نتایج را در سایت مشاهده کنند و اتباع خارجی نیز جواب را به‌صورت چاپی دریافت خواهند کرد. با توجه به زمان پرواز و بدون نوبت قبلی برای آزمایش می‌توانید حضور داشته باشید. هزینه آزمایش PCR حدود ۲۲ پوند است و نتایج آن دو ساعت و نیم بعد از آزمایش آماده خواهد شد. آزمایش آنتی‌ژن و آنتی‌بادی حدود ۱۵ پوند هزینه دارد و نتایج آن در ۲۰ دقیقه آماده خواهد شد.
 
فرودگاه چانگی، سنگاپور
این فرودگاه با گروه پزشکی رافلز آزمایش PCR را برای افراد ورودی و دارندگان گذرنامه هوایی ارائه می‌دهد. انجام آزمایش اجباری است و باید قبل از ورود از طریق سایت رزرو شود و افراد تا زمان دریافت نتایج در قرنطینه هستند. هزینه این آزمایش ۱۹۶ دلار استرالیا و نتایج آن در ۴۸ ساعت در دسترس است.
 
فرودگاه بین‌المللی شرمتیوویک، روسیه
فرودگاه مسکو با همکاری آزمایشگاه ArchiMed آزمایش مسافران خروجی و ورودی را انجام می‌دهد. آزمایش با استفاده از روش PCR از طریق کیت‌های قابل‌حمل انجام می‌شود. مسافران باید ثبت‌نام کرده و هزینه آزمایش خود را به‌صورت آنلاین پرداخت کنند همچنین امکان آزمایش سریع در همان مراکز وجود دارد. هزینه آزمایش به زمان دریافت نتیجه وابسته است؛ هزینه این آزمایش حدود ۲۷ پوند برای دریافت نتیجه در یک ساعت، ۲۵ پوند در هشت ساعت و ۱۸ پوند در ۲۴ ساعت است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها