کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وقوع کودتای نافرجام در سودان

30 شهريور 1400 ساعت 14:15


گروه بین الملل:در پی کودتای نافرجام در سودان، یک مقام ارتش سودان از کنترل بر کشور و بازداشت 40 نظامی دخیل در کودتا خبر داد.
صبح روز سه شنبه برخی رسانه‌ها از تلاش گروهی نظامی برای سلطه بر قدرت خبر دادند.محمد الفکی، عضو شورای انتقالی سودان که اداره این کشور را برعهده دارد در پیامی در فیس بوکش نوشت: "بشتابید برای دفاع از کشور خود و حمایت از روند انتقالی"تلویزیون دولتی سودان نیز از کودتای نافرجام در این کشور صحبت کرد و از "توده مردم برای مقابله با آن" کمک خواست.
یک گروه کودتاچی شامل افسران ارتش در سودان در حال حاضر در تلاش برای کنترل اوضاع در این کشور هستند.
از سوی دیگر، سخنگوی شورای انتقالی سودان گفت که این کودتا شکست خورده و امور تحت کنترل است.در همین راستا ارتش اعلام کرد که اوضاع در پایتخت تحت کنترل است و پل‌ها و راه‌های اصلی بسته شده و نیروهای ارتش در این مسیرها مستقر شده‌اند و کودتاچیان دستگیر شده‌اند.با این حال همچنان ارتش و تلویزیون رسمی این کشور در کنار دولت انتقالی از مردم می‌خواهند تا از "انقلاب و روند انتقالی" حمایت کنند و مانع از کودتا شوند. از سوی دیگر یک منبع دولتی سودان اعلام کرد که "مقامات سودانی 40 افسر از رده‌های مختلف را که در تلاش برای کودتا شرکت داشتند ، دستگیر کردند".



 


کد مطلب: 295413

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/295413/وقوع-کودتای-نافرجام-سودان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir