به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۲۹۵۴۲۷

دعوت از ایران تا ابد ادامه نخواهد داشت

دعوت از ایران تا ابد ادامه نخواهد داشت
گروه سیاسی: هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در آستانه شرکت در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل، بیانیه‌ای صادر کرده که در آن موضوعات مهم مورد بحث در این سفر او ذکر شده‌اند.
یکی از موضوعات مورد اشاره وزیر خارجه آلمان برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران است. او در این باره نوشته است: «دعوت از تهران برای مذاکره درباره بازگشت به برجام، تا ابد ادامه نخواهد داشت. دولت جدید باید سریع جای به میز مذاکره بازگردد. در این باره ما در روزهای آینده صحبت خواهیم کرد.»وزیر خارجه فرانسه گفته بود که دیدار با ایران در سطح وزرای خارجه اروپایی در حاشیه مجمع عمومی صورت خواهد گرفت. جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اما چنین دیداری را نامحتمل دانست و تصریح کرد، "باید تمرکز را بر بازگشت به مذاکرات وین گذاشت".
موضوع افغانستان شاید اصلی‌ترین موضوع مورد بحث در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدارهای حاشیه‌ای آن باشد. هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز در بیانیه‌اش به این مسئله اشاره کرده و نوشته است: «ما از فرصت این دیدار [مجمع عمومی] استفاده می‌کنیم تا بتوانیم همچنان کمک‌های ضروری‌مان به مردم افغانستان را هماهنگ کنیم.»
وزیر خارجه آلمان در ادامه تاکید کرده است: «اما درباره رفتارمان در مقابل کسانی که در کابل بر مسند قدرت نشسته‌اند، با روش خودمان عمل می‌کنیم. همچنین در قالب گروه جی ۲۰ و با شرکای فرا اطلسی تبادل نظر می‌کنیم.»به گفته ماس اولویت آلمان "سبک کردن بار ساکنان افغانستان در این بحران سخت" است. او تصریح کرد که آلمان با اتحادیه اروپا در زمینه پیشنهاد تهیه پلتفرم برای کشورهای همسایه افغانستان همکاری می‌کند.
وزیر خارجه آلمان تاکید ورزید: «ما می‌خواهیم کمک‌های هدفمند و نجات‌بخش برای تمام زنان و مردان افغان‌ که به کمک نیاز دارند، فراهم کنیم و در این راه نهادهای وابسته به سازمان ملل در اولین رتبه قرار دارند.»


 
برچسب ها: ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها