به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۲۹۵۴۴۰

گشایش مرزهای آمریکا به روی مسافران واکسینه

گشایش مرزهای آمریکا به روی مسافران واکسینه
گروه بین الملل: اکثر اروپایی‌ها از زمان شیوع همه‌گیری کرونا اجازه سفر به ایالات متحده را ندارند.  اکنون دولت این کشور در حال برنامه‌ریزی برای ورود افرادی است که واکسینه شده‌اند. اتحادیه اروپا از این اقدام واشنگتن ابراز خرسندی کرد.
افراد واکسینه‌شده از بسیاری از کشورها از جمله از اتحادیه اروپا و بریتانیا از اول نوامبر سال جاری میلادی خواهند توانست، دوباره به ایالات متحده سفر کنند. دولت آمریکا اعلام کرد که از این تاریخ ورود به این کشور برای افرادی که واکسینه شده‌اند بلامانع خواهد بود.ممنوعیت ورود گسترده به آمریکا توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور در آغاز پاندمی کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰ وضع شد و تا کنون توسط جو بایدن حفظ شده است.
صنعت مسافرتی ایالات متحده مدت‌هاست که خواهان لغو ممنوعیت کامل سفر به این کشور است و برای ورود مسافرانی که در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند تلاش می‌کند.
محدودیت‌های کرونایی باعث شدند که تنها شهروندان آمریکایی و دارندگان گرین کارت و اعضای خانواده آنها بتوانند، در صورتی که در ۱۴ روز پیش از سفرشان به آمریکا در اتحادیه اروپا یا بریتانیا بوده‌اند، بازگردند.جف زینتس، هماهنگ‌کننده امور مربوط به کووید۱۹ در کاخ سفید گفت: «در آینده مسافران آمریکا باید پیش از پرواز گواهی واکسیناسیون و آزمایش کرونا منفی ارائه دهند.»علاوه بر این، قوانین برای شهروندان آمریکایی واکسینه‌نشده تشدید خواهند شد. آنها باید از جمله ظرف ۲۴ ساعت پس از بازگشت به ایالات متحده مورد آزمایش قرار گیرند. مسافرانی که به‌طور کامل واکسینه شده‌اند قرنطینه نخواهند شد.
کمیسیون اتحادیه اروپا از تصمیم واشنگتن مبنی بر لغو ممنوعیت سفر ابراز خرسندی کرد و آن را "گامی مثبت برای خانواده‌ها و دوستان جداشده و خبری خوب برای اقتصاد" خواند.
آلمان و بریتانیا نیز از این تصمیم استقبال کردند. اولاف شولتس، معاون صدراعظم آلمان در توئیتر نوشت: «یک خبر عالی - برای سرمایه‌گذاری‌های آلمان و اروپا، صادرات ما و کل روابط با آن سوی اقیانوس اطلس».بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا نیز از این اقدام واشنگتن ابراز خرسندی کرد. او در پیامی توئیتری نوشت، کاهش محدودیت‌های ورود به آمریکا "انگیزه فوق‌العاده‌ای برای تجارت است" و گامی مثبت برای خانواده‌ها و دوستان در دو طرف اقیانوس اطلس.چندی پیش اتحادیه اروپا  از کشورهای عضو خواست، محدودیت‌های سفر به ایالات متحده و چند کشور دیگر را به تدریج بردارند.در این راستا آلمان ورود مسافران از ایالات متحده را، از جمله برای گردشگری مجاز اعلام کرد.
دولت ایالات متحده اما در ماه ژوئیه با استناد به سویه دلتای کرونا به محدودیت‌سفر برای اروپاییان پایان نداد. بایدن فرمان ممنوعیت سفر اتباع هشت کشور به آمریکا را لغو کرد.



 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها