به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۲۹۵۴۵۰

کاهش ۳۰ درصدی جمعیت کوالاها در استرالیا

کاهش ۳۰ درصدی جمعیت کوالاها در استرالیا
گروه جامعه: مقامات استرالیا اعلام کردند که این کشور طی سه سال گذشته حدود ۳۰ درصد از جمعیت کوالاهای خود را از دست داده است.به گزارش ایسنا، استرالیا به دلیل عواملی چون خشکسالی، آتش سوزی و جنگل‌زدایی با کاهش حدود ۳۰ درصدی جمعیت کوآلاهای خود مواجه شده است.
 
بر اساس تخمین ها، جمعیت کوآلا ها در استرالیا از بیش از ۸۰ هزار در سال ۲۰۱۸ میلادی به کمتر از ۵۸ هزار مورد در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) رسیده و این در حالیست که ایالت نیوساوت ولز این کشور نیز شاهد بدترین روند کاهش تعداد کوآلاها بوده به طوری که تعداد این حیوانات در این ایالت ۴۱ درصد کاهش یافته است.

کاهش تعداد کوآلاها در نیوساوت ولز استرالیا احتمالاً پس از تخریب مناطق وسیعی از جنگل ها به واسطه حریق های جنگلی در اواخر سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰ تشدید شده است.به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، علاوه بر اثرات مخرب خشکسالی و آتش سوزی بر کاهش تعداد این حیوانات در استرالیا، زمین خواری و از بین بردن جنگل ها و مراتع توسط توسعه دهندگان املاک و راه سازان نیز این زیستگاه نمادینِ کوالاها را به نابودی کشانده است.
برچسب ها: کوالاها استرالیا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها