کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترغیب عراقی‌ها برای مشاركت در انتخابات

31 شهريور 1400 ساعت 12:28


گروه بین الملل: هیئت سازمان ملل در عراق با انجام تبلیغاتی در سطح استان بغداد و شبکه‌های اجتماعی، از مردم این کشور خواست همه در انتخابات پارلمانی مشارکت کنند.

هیئت سازمان ملل در عراق "یونامی" کمپین گسترده‌ای را با هشتگ "برای عراق رای می‌دهیم" راه اندازی کرد تا مردم این کشور را برای مشارکت و دادن رای در انتخابات پارلمانی زودهنگام که قرار است کمتر از سه هفته دیگر برگزار شود، تشویق کند.
در این راستا، یونامی در بغداد دیوارنگاره‌هایی ترسیم کرده و در آنها علاوه بر زبان انگلیسی به دو زبان رسمی عربی و کردی برای رای دهندگان عراقی درمورد لزوم مشارکت در انتخابات، عدم تضییع آرای گرانبهای خود و استفاده از حق تعیین سرنوشت برای خود و کشورشان عبارت های آموزشی و شعارهای انگیزشی نوشته است.
در کنار شعارهای فرعی مثل "برای عراق رای می‌دهیم"، وسط این نقاشی‌های دیواری به خط پهن این شعار اصلی نوشته شده است: "آینده کشورت به رای تو نیاز دارد".
یونامی در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: نقاشی‌های دیواری در بغداد انجام شده و به زودی در سراسر عراق نیز این اقدام صورت می‌گیرد تا اهمیت رای گیری در دهم اکتبر را به عراقی ها یادآوری کند. اگر یکی از آنها را دیدید یک عکس در کنار آنها با هشتگ "برای عراق انتخاب می کنیم" جهت تشویق شهروندان برای دادن رای منتشر کنید.
دکتر علی اغوان، استاد علوم سیاسی در مورد اهمیت نقش سازمان ملل در نظارت بر روند انتخابات عراق گفت، این نقش هم در سطح نظارت و پیگیری و هم به طور کلی در سطح اجرایی بسیار مهم است. به عنوان مثال سازمان ملل مبالغ هنگفتی را برای حفاظت و حمایت از روند انتخابات اختصاص داد و ناظران بین المللی را به منظور تقویت روند دموکراتیک و انتخاباتی اعزام کرد اکنون هم در مبارزه با شایعات انتخاباتی شرکت دارد و تلاش می کند روند این انتخابات را اصلاح کند.
وی افزود، وضعیت عراق برای سازمان ملل و در کل برای جامعه بین الملل نگران کننده است و به همین دلیل است که این سازمان تلاش می کند گزینه دموکراسی را در این کشور تثبیت کند تا وضعیت به سمت درگیری و آشوب پیش نرود. به همین دلیل است که تلاش می کند قدرت به صورت مسالمت آمیز و در امنیت منتقل شود.


کد مطلب: 295590

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/295590/ترغیب-عراقی-ها-مشاركت-انتخابات

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir