کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کدام‌کودکان بیشتر در معرض‌خطر کرونا قرار دارند؟

31 شهريور 1400 ساعت 13:30


گروه علمی: یک بررسی جدید نشان می‌دهد کودکان در سنین بالاتر و کودکان دچار بیماری‌های مزمن با احتمال بیشتری ممکن است در صورت دچار شدن به کرونا در بیمارستان بستری شوند.این بررسی که در آمریکا انجام شد نشان داد بیماری‌ها و عوارضی مانند چاقی، دیابت و مشکلات عصب‌شناختی کودکان را در معرض خطر دچار شدن به کووید-۱۹ شدید قرار می‌دهد.

به گفته این پژوهشگران بر خلاف باور رایج که کودکان دچار بیماری شدید کووید-۱۹ نمی‌شوند، یافته‌های این بررسی نشان می‌دهد گروه‌هایی از کودکان دچار عفونت کرونا ممکن است کارشان به بیمارستان بکشد.این پژوهشگران یادآور شدند که از هر پنج کودک مبتلا کووید-۱۹ که در بخش‌های اورژانس در آمریکا ویزیت می‌شوند، یک نفرشان در بیمارستان بستری می‌شوند و ۲۱ درصد از این گروه نیاز به درمان در بخش مراقبت‌های ویژه پیدا می‌کنند.

به گفته این پژوهشگران شایع‌ترین عوارض کووید-۱۹ در کودکان شامل ذات‌الریه، استفراغ و اسهال می‌شود. حمله آسم نیز شایع است. خوشبختانه شمار مرگ‌ومیر به علت کرونا در کودکان پایین است.دکتر جیمز آنتون، سرپرست این بررسی درباره تاثیر کووید-۱۹ بر کودکان آمریکایی که استادیار بیماری‌های کودکان در دانشگاه وندربیلت است، گفت: «یک بخش نگران‌کننده یافته‌های ما این بود که کودکانی در حال حاضر واجد شرایط واکسیناسیون هستند، یعنی کودکان بالای ۱۲ سال- با بیشترین احتمال نسبت به سایر کودکان ممکن است دچار بیماری شدیدتر کووید شوند. از طرف دیگر این گروه سنی کمترین درصد واکسیناسیون را در مقایسه با بزرگسالان دارد. بنابراین هم لازم است که میزان واکسیناسیون در کودکان واجد شرایط بالا برده شود و هم اینکه محافظت بیشتری از کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای انجام شود که در معرض خطر بیشتر دچار شدن به کووید شدید هستند.»

آنتون یک دلیل افزایش موارد کووید در کودکان را بازگشت به مدرسه دانست و گفت تجمع کودکان در مدارس باعث افزایش انتشار ویروس در میان آنها وافزایش احتمال بستری شدن و بیماری شدیدتر در کودکان آسیب‌پذیر می‌شود.
توصیه این پژوهشگران به والدین است که کودکان را واکسینه کنند، آنها را وادارند ماسک بزنند و سایر احتیاطات بهداشتی برای جلوگیری از انتقال ویروس را رعایت کنند.

این بررسی بر اساس داده‌های گردآوری‌شده از حدود ۲۰۰۰۰ کودک بیمار در ۴۵ بیمارستان کودکان در آمریکا انجام شد. یافته‌های این بررسی نشان داد که کودکانی که به علت بیماری‌های مزمنی مانند چاقی، دیابت و مشکلات عصب‌شناختی وضع سلامت‌شان خوب نیست با احتمال بیشتری ممکن است دچار کووید-۱۹ شدید شوند و نیاز به مراقبت بیمارستانی پیدا کنند. این یافته به خصوص در کودکان در سنین بالاتر صادق بود.


کد مطلب: 295625

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/295625/کدام-کودکان-بیشتر-معرض-خطر-کرونا-قرار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir